PDA

Vis full versjon : Demont. av el. speil 240n ?



volvo
20/12/09, 18:50
Noen som vet hvordan en tar av speilglasset på den el. manøvrerte typen ?
Kan ikke se at de sitter på samme måten som de vanlige, der en stikker en skrutrekker inn fra undersiden, og vrir litt..

mamolv
20/12/09, 19:17
Noen som vet hvordan en tar av speilglasset på den el. manøvrerte typen ?
Kan ikke se at de sitter på samme måten som de vanlige, der en stikker en skrutrekker inn fra undersiden, og vrir litt..

er dette speil fra den modellen opp til 1985 modell eller nyere da?

volvo
20/12/09, 19:39
Nye typen speil.

mamolv
20/12/09, 20:47
Nye typen speil.

ok.da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg..

Turbokassa
23/12/09, 00:45
Om jeg ikke tar feil så er dette bare å "dra" ut.
Sitter bare klipset/trykt inn på noen haker.

Samma greia på nye biler.
Jeg har ikke vært borti noen biler hvor speilen ikke bare er til å dra av hvertfall.

Vri den, evt kjør den med justering helt ned i et hjørne (ofte best og ha det justert helt ned og inn.) ta tak i hjørnet og være litt brå. Sett gjerne en plastkile eller noe lignende et annet sted på speilen med litt spenn, så popper den lettere av.
Kan skje at det ryker, men går somregel bra hver gang.

Vetle
29/12/09, 03:37
Hmm på mitt elektriske speil (nytypen) Så får man ut speilglasset ved at man ser på undersiden av speilet der er det et lite hull inn (avlangt) hvis du lyser opp der ser man en hvit ring med noen spor i så tar man en skrutrekker å dytter hjulet til høyre eller venstre det husker jeg ikke i farta så vipper man glasset ut bare :)

Exerqtor
30/12/09, 23:38
Stemmer som vetle sier.. Tilt speilet så det peker oppover. også stikker du en tynn flattrekker rett opp i det avlange hullet i speilhuset å vrir låseringen inne i huset til enten høyre eller venstre..

Vist du bare prøver å røse ut speilet så ender du med en haug med glass i neven å et kassert speilhus;P