PDA

Vis full versjon : Noen som vet hvor man får tak i forsterket clutch til volvo s60 2.0T her i norge ?!



Simon-s60
21/06/12, 09:46
noen som vet hvor man får tak i en forsterket clutch her i norge ? :)

bil : volvo s60 2.0T 2001 mod

Steen
21/06/12, 12:58
selger hos scstyling :)
http://www.scstyling.no/volvo/s-60-0109/motorgir/clutch-c-6243-1.aspx

iPaal
21/06/12, 15:27
selger hos scstyling :)
http://www.scstyling.no/volvo/s-60-0109/motorgir/clutch-c-6243-1.aspx

Jeg har sendt forespørsel på clutchene til scstyling. Han anbefaler IKKE de om man ikke skal ha 350 ++ hestekrefter. De clutchene dem har må man også bygge om til enkeltmassesvinghjul. Derimot selger Protrim.no en Sachs clutch som tåler 30% mer en den originale. Den selger de for i overkant av 5000 kr og kan brukes sammen med originalt svinghjul.

Steen
22/06/12, 05:37
Jeg har sendt forespørsel på clutchene til scstyling. Han anbefaler IKKE de om man ikke skal ha 350 ++ hestekrefter. De clutchene dem har må man også bygge om til enkeltmassesvinghjul. Derimot selger Protrim.no en Sachs clutch som tåler 30% mer en den originale. Den selger de for i overkant av 5000 kr og kan brukes sammen med originalt svinghjul.

Rart dem kan selge Sachs clutch som tåler 30% mer, når jeg mailet med sachs performance i Tyskland fikk jeg beskjed om de kunne spesial lage clutch til meg som tålte ca15% mer.

iPaal
22/06/12, 09:17
Rart dem kan selge Sachs clutch som tåler 30% mer, når jeg mailet med sachs performance i Tyskland fikk jeg beskjed om de kunne spesial lage clutch til meg som tålte ca15% mer.

Det høres litt rart ut ja. Men jeg bare refererer til hva Protrim skrev til meg. Ser på de som fagfolk.

Kopi av Mail.
Hei!

Vi kan levere en Sachs oppgradert clutchpakke til 5.600kr som tåler 30% mer dreimoment enn originalclutchen.
Dette er et populært produkt som vi selger til flere som har chiptrimmet bilen sin slik som deg.

Vi anbefaler ofte å bygge om til enkeltmasse svinghjul, men hvis det du har i dag er i orden så anbefaler vi at du
bruker det siden dette er en bil som er mest mulig original.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Steen
22/06/12, 09:31
Merkelig.

Fikk dette i svar da jeg sendte mail til dem :

Hello Alexander,

thanks for your response.

Unfortunately, Sachs Performance don´t offer any reinforced clutches for your car.

We can offer you a custom made clutch but this can just handle 15 % more torque than the original clutch.

The price for the custom made clutch kit is 399,56 EUR .
Order# 3000.951.817-S, time for building the clutch is about 1 week.

If you want to order, please send me your complete delivery address including
phone number. Also how you want to pay (pre-cash or PayPal). Ì´ll get back
to you with an order confirmation including payment information.

If you´ve any further questions, don´t hesitate to contact me.

Kind Regards from Hamburg/Germany,

Stefanie Schubert

Simon-s60
22/06/12, 10:19
Bestilte time på fixbil idag for skifte av clutch, så blir en orginal clutch. Bilen min er chippa, sliter det masse på clutch ? tåler den orginale det ?

iPaal
22/06/12, 13:35
Det at Sachs ikke kan levere forsterket clutch er jo bare tull. De scstyling er også Sachs clutcher. De er beregnet for banekjøring. Men de passer ikke rett på. Man må bygge om til enkeltmasse svinghjul. En annen ting er at clutcher til Volvo 850 T5R passer på S60. Det er en clutch som tåler høyere moment en Volvo S60 sin originale. Dette er også Sachs clutch.

Kommer helt ann på bruken av bilen. Den originale skal tåle det. Men levetiden blir trolig litt mindre. Men en original clutch bør holde minst 200 000 km om man ikke hekter på mye tungt på kroken. Hva må du betale for å bytte clutch?


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?ejdn5f
Sent from my iPhone using Tapatalk

Simon-s60
22/06/12, 14:50
11600 for clutch, trykkplate, og utløyserlager og arbeids selfølgelig :)

iPaal
22/06/12, 16:36
11600 for clutch, trykkplate, og utløyserlager og arbeids selfølgelig :)

Det er absolutt en grei pris :-)

Simon-s60
22/06/12, 16:58
volvo skulle ha 17 og ettelleranna :p BSR er også rimelige, 12000 :)

GMV
02/08/12, 09:20
Jeg har en brukt V70R clutch om det er interessant. Byttet ved 140000km på bil, men clutch har tydeligvis vært byttet før ved ukjent km.