PDA

Vis full versjon : 855 - "Trege" vindusviskere



Volvotore
20/06/12, 12:03
Jeg har problemer med "trege" vindusviskere foran på min '94 mod 850. Motoren fungerer, men den har ikke nok kraft til å dra viskerene helt over og tilbake. Dersom jeg hjelper til litt med hånden så får de fullført "syklusen".

Er det på tide med ny viskermotor, eller kan det være andre ting som er årsaken?

Jeg har forsøkt dette med viskerene "oppe", altså ikke inntil vinduet. Men de er like trege da, så det virker ikke som at det er motstanden på vindusflaten som er årsaken.

vegarols1
21/06/12, 07:51
Er nok motoren, kanskje du kan dra innom et høggeri å se om du finner en motor og bare prøve å se om det er årsaken? :)

Volvotore
21/06/12, 08:46
Ok. Da prøver jeg å finne en brukt :) Takk for svar!

vegarols1
21/06/12, 09:23
det kan jo være noe som gir motstand og? at de leddene/armene er trege på de kulene/festene sine eller noe der, men det finner du nokk ut av når du begynner og demontere :)

Gustav850
22/06/12, 07:25
Du bør demontere og sjekke. Det er fort gjort. På min så gikk den ene armen fryktelig tregt i foringen. I den andre armen var foringen nesten slitt helt bort.

Jeg demonterte og smørte opp den trege foringen og byttet ut den slitte foringen.Hadde noen deler fra Koreansk Industri Avfall:p(KIA) som passet.

Min ble helt bra igjen etter dette.

Volvotore
22/06/12, 13:42
Lurt :) Jeg får sett på det i helga, skal undersøke litt da. Synes det er litt rart at motoren blir svak, ville tro den enten virket eller ikke...

850GLTsilver
24/06/12, 11:06
Jeg har lagt meg til som "hobby" å fikse slike trege foringer.
Særlig er den venstre foringen utsatt for å ta mot saltsørpe som VegUvesenet driver og sprer på veiene våre.

Er igrunnen en grei operasjon, ut med mekanismen, ut med et par låsringer og av med akslingene. Renser og smører opp der foringene ikke er for slitt, og passer på å virkelig fylle opp med godt fett før jeg monterer det hele sammen igjen. Så langt 100% suksessrate.

ovlov86
24/06/12, 11:08
Jeg har lagt meg til som "hobby" å fikse slike trege foringer.
Særlig er den venstre foringen utsatt for å ta mot saltsørpe som VegUvesenet driver og sprer på veiene våre.

Er igrunnen en grei operasjon, ut med mekanismen, ut med et par låsringer og av med akslingene. Renser og smører opp der foringene ikke er for slitt, og passer på å virkelig fylle opp med godt fett før jeg monterer det hele sammen igjen. Så langt 100% suksessrate.

Jeg lukter "how-to" !

Volvotore
25/06/12, 19:00
Takk for gode tilbakemeldinger. Denne gangen holdt det med litt smøring-på-boks faktisk. Men spørs om ikke det er bytting av foringer på lengre sikt. Har mange ting jeg må ta med bilen nå, så jeg tar denne tingen så grundig :-)

850GLTsilver
27/06/12, 08:23
Jeg lukter "how-to" !

Se ikke bort fra at det blir mere enn lukt av den.

mrstfu
27/06/12, 14:45
Har en litt uggen smak i kjefen, ja.