PDA

Vis full versjon : BMW bremseskiver forran på 240?



Sebbe
19/06/12, 22:09
er det noen som vet om noen bmw skiver som kan passe framme på 240? jeg skal kjøre med bmw felger og nav med bmw boltsirkel, så jeg trenger noen bmw skiver med samme "innpress" og tykkelse som 240, er det noen som vet om noen? tenkte å ta med skyvelære på biltema en dag og måle litt. diameteren inni må også være cirka 2mm større enn den inni orginale ventilerte skiver. og ytterdiameteren kan være så stor som mulig :p tenkte bare å flytte ut caliperene slik at det passer :)

BlåFare
20/06/12, 10:20
Fra E34/39 sine bmw serier, bør du bruke.
Disse har lavt impresss :)

Sebbe
20/06/12, 12:46
kikka litt på biltema sine hjemmesider, og der står faktisk alle målene på skivene, og det ser ut som skiver fra e34 og e39 passer veldig bra :-) men er det noen som vet om sportsskivene til biltema er noe serlig å ha? de var billige hvertfall

BlåFare
20/06/12, 14:07
skivene er sikkert holdbare, men bremseklosser er ett stort nei :P

Dan Bay-Johansen
20/06/12, 15:07
Skal du kjøre med original kaliper ?

Jeg satt bare å kikka på mekonomen sånn fort. Der har de skiver fra 540 til 1700,- for paret. Rimelig gromme skiver 302x28mm :p Men det funker vel heller dårlig med original kaliper.

Mekonomen har også målsatt de fleste skivene ser det ut som ;)

Sebbe
20/06/12, 21:42
hadde egentlig tenkt å lage en brakett slik at jeg flytter den orginale kaliperen lenger ut, jeg kikka på noen 528i skiver som er 296mm og like tykke som ventilerte 240 skiver, og cirka likt innpress. men jeg lurer på om det blir litt feil med tanke på at klossen kun bremser på den ytterste delen av skiva. da er det kansje like lett å bare ringe til den lokale høggeren og høre om han har en 7 serie jeg kan plukke bremsene av :)