PDA

Vis full versjon : Justerbart senke sett som er TUV godkjent (240 stv)

kriss994
19/06/12, 20:59
Hei, jeg lurer på om det er noen som vet om det går an og få tak i justerbart senke sett til 240 stv som er TUV godkjent ?? :P

Dan Bay-Johansen
20/06/12, 15:10
Da skal du lete lenge dessverre ;)

kriss994
20/06/12, 16:11
hehe :P okey ;) men passer senke sett å dempere fra 850 til 240 ? :P

Dan Bay-Johansen
20/06/12, 16:54
Nei, 240 har en helt annen oppbyggning på understellet.

Du får kjøpt ferdige coilovere (foran i det minste) til 240, men disse er det enn så lenge ingen tuv papirer på. Og bak finnes det litt ymse løsninger da det er separat fjør/demper.

Det er å få kjøpt ferdige kitt som sagt, men det koster.

Du kan også lage det selv om du er nevenyttig, deler finnes flere steder.

Men uansett er det ingen av alternativene som lar seg "lett" godkjenne. Det er folk som har fått det til tidligere, men det viser seg å ikke være helt enkelt.

kriss994
20/06/12, 20:23
okey ;) daså :P men jeg tenkte jeg skulle kjøpe justerbart senke sett til 240'n min like så greit. lurte bare på om det var noe som var tuv godkjent, men kan jo hende jeg kan få godkjent det her jeg bor da :P også bare å få de til å skrive det inn i vognkortet xP hvis de er så snille her.
men det er rart at de ikke har klart å lage noe senke sett til volvo 240, 740 eller 940 som er tuv godkjent da.

carbonkalle
23/06/12, 21:13
er ikke så rart, for og få det godkjet må det ha vært et orginalt tillegsutsyr fra fabrikant... så det er aldrig noe du kommer til og få godkjent på 240(hvis du ikke kjenner noen)

Turbo_K
30/06/12, 15:06
er ikke så rart, for og få det godkjet må det ha vært et orginalt tillegsutsyr fra fabrikant... så det er aldrig noe du kommer til og få godkjent på 240(hvis du ikke kjenner noen)

Der tar du feil. Du får godkjent nesten alt som kommer med TÜV-papirer, det er jo f.eks. ikke Volvo som har laget Lesjöfors-fjærene...

Daniel V
01/07/12, 15:03
okey ;) daså :P men jeg tenkte jeg skulle kjøpe justerbart senke sett til 240'n min like så greit. lurte bare på om det var noe som var tuv godkjent, men kan jo hende jeg kan få godkjent det her jeg bor da :P også bare å få de til å skrive det inn i vognkortet xP hvis de er så snille her.
men det er rart at de ikke har klart å lage noe senke sett til volvo 240, 740 eller 940 som er tuv godkjent da.

Bare å få de til å skrive det inn i vognkortet ja.. Hadde det bare vært så enkelt.

Du kan vel egentlig bare slå fra deg hele idéen om å få dette godkjent i vognkortet uten TÜV-papirer. Men skjønner egentlig godt at Statens Vegvesen ikke vil gjøre det, for det er de som står ansvarlige for det hvis de har godkjent det, og uten TÜV-papirer på tilstrekkelig testing etc så skjønner jeg at de ikke vil ta på seg det ansvaret.