PDA

Vis full versjon : V70 01 2.0T Drivaksler



paravolv
19/06/12, 14:05
Noen som vet hvor man kan få tak i drivaksler til en normal pris? Har litt slark og det blir vel ikke bedre etterhvert, så da får jeg bare krype til korset

iPaal
19/06/12, 16:48
Overhale de du har?

paravolv
19/06/12, 17:21
ok, hvor får jeg kjøpt deler til dem, kun hos Volvo eller?

iPaal
19/06/12, 19:05
Jeg vet faktisk ikke. Har ikke gjort det selv. Gjorde et søk på Google og det finnes hvertfall i utlandet til gode priser. Hvis du spør Vatnehol her inne på forumet tipper jeg han sitter på den informasjonen du trenger :-) Han vet det meste.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sjakalen
20/06/12, 11:51
Hvorfor jobbe med å overhale når man kan få komplett, splitter nytt i posten fra fcpgroton.com for en 12-1300+mva inkl. frakt. Forutsatt at du har automat.

http://www.fcpgroton.com/category-exec/category_id/103/nm/Drivetrain/sub_top_menu_item/by_make-by_model-by_year/by_make/78/by_model/1464/by_year/51

Må bare sjekke chassisnummer for å få rett. Ser det står en del AWD rundt omkring på siden. Jeg fikk i alle fall en som passet.

aarnes
20/06/12, 13:08
Ikke kjøp det fra fcp.
fraråder deg.
jeg har gjort det, og det er det ikke bra kvalitet på ...
det er empi axle , og hvis du søker litt på forumet her, samt google finner du veeeeeeldig mye omtale om de.

det eneste jeg kan anbefalle er å kjøpe nye fra volvo. eller overhale de du har. deler får d ikke kjøpt hos volvo, så da må du nok søke på nett.

Sjakalen
20/06/12, 13:20
Såpass ja. Da kan jeg bare vente på ras da. Yes.

aarnes
20/06/12, 13:21
hvis de fungerer bra nå, så fungerer de nok bra i en god stund.
MEN jeg fikk TO stk som tydeligvis var produksjonsfeil på . det var rett og slett konstruksjonsfeil inni knutene som gjorde at akselen ikke var bevegelig i annen posisjon enn helt rett. dvs så fort det ble litt sving så rista hele bilen. dette fenomenet er det flere som har sett , og noen har åpna opp hele greia for å se hva som er feil, og det er rett og slett feil dimesjonert inni der.

Sjakalen
20/06/12, 13:28
Det var jo ikke bra, men fant ikke så mye dritt om dem smurt utover google?

Noe finnes det nok, men ikke opp og i mente.

Sjakalen
20/06/12, 14:12
Men hadde du sagt dette før jeg kjøpte hadde vel ikke jeg kjøpt heller :)

64PV
20/06/12, 17:32
MEN jeg fikk TO stk som tydeligvis var produksjonsfeil på . det var rett og slett konstruksjonsfeil inni knutene som gjorde at akselen ikke var bevegelig i annen posisjon enn helt rett. dvs så fort det ble litt sving så rista hele bilen. dette fenomenet er det flere som har sett , og noen har åpna opp hele greia for å se hva som er feil, og det er rett og slett feil dimesjonert inni der.

AKKURAT det opplevde jeg også med EMPI aksler jeg kjøpte til en Pajero jeg har. Ikke mulig å dreie hjulet rundt, med mindre akselen var helt rett. Kjøpte en til... den var enda værre:mad:
Demonterte drivknuten og brukte en dremel til å frese vekk slurvete maskineringskanter på krysset innvendig.. så fikk jeg til slutt akselen til å fungere.
Elendig dårlig kvalitet på disse! Ser ut som en dunge rust etter å ha stått på bilen en vinter. De orginale som har stått på bilen siden 98 er helt rustfrie.
Det blir nok orginale aksler på min Volvo, hvis jeg skal bytte de en gang.

paravolv
23/06/12, 14:38
Så at de hadde mange brukte i Sverige, og som ikke var gått så langt. Tror kanskje det blir løsningen, fordi jeg ikke har så mye fritid. Takk for svar iallefall