PDA

Vis full versjon : Lufting av 2.5tdi motor, volvo v70



kimsern89@hotmail.com
19/06/12, 12:16
Hei, jeg byttet dieselfilter på bilen min her for ei stund sia. En volvo v70 2.5tdi.
Det som er problemet er at den går å nøkker ved ett vist turtall. Det kommer luftbobler gjennom ene røret som er gjennomsiktig.

Så det jeg lurer på er om det er pga at det er luft i systemet eller om nøkkingen kommer av noe annet? Og hvordan lufte man dieselen på disse motorene?

På forhånd takk! :-)

brynna
19/06/12, 14:46
Tror nok at du ikke har fått filteret tett. Jeg har 2 VW med 2,5 TDI. Aldri sett luftbobler i slangen. Kun kort tid etter filterskifte eller tomkjøring sees det luftbobler. Kan også være et hull i drivstoffslangen slik at den "trekker inn falskluft"
Disse motorene skal starte øyeblikkelig etter at filteret er skiftet. De lufter seg selv. Er tanken kjørt tom kan det ta 5-10 sekunder på starteren.

T90
19/06/12, 15:32
Tror nok at du ikke har fått filteret tett. Jeg har 2 VW med 2,5 TDI. Aldri sett luftbobler i slangen. Kun kort tid etter filterskifte eller tomkjøring sees det luftbobler. Kan også være et hull i drivstoffslangen slik at den "trekker inn falskluft"
Disse motorene skal starte øyeblikkelig etter at filteret er skiftet. De lufter seg selv. Er tanken kjørt tom kan det ta 5-10 sekunder på starteren.

jeg måtte løsne på ett av dysrøra når jeg haddet byttet filter på min v70 tdi

brynna
19/06/12, 17:25
For dere med 2,5TDI motoren til VAG finnes mye info og tips i dette forumet
http://www.vwbus.no/forum/viewforum.php?f=5

Mange av innlegga omhandler VAG`s 2,5 TDI.

kimsern89@hotmail.com
20/06/12, 12:54
Takk for svar :-)

Sagen
21/06/12, 06:10
Pleier å fylle det nye filteret med diesel. Det hindrer at du drar inn unødig med luft i systemet. Men som allerede svart her, så skal det lufte seg selv.