PDA

Vis full versjon : Problemer med at bilen bare fjusker og ikke går som det skal..



Fredrik93
18/06/12, 22:46
Har en 93 mod 240 med b230FD motor som bare fjusker og går ikke framover i det hele tatt omtrent. har hatt samme problemet før også men da har det fikset seg sjøl etterhvert.. katalysatoren blir rød glødende i tilegg + at lambda soden ikke er koblet til, men bilen har gått uten den før. noen som har noe formening om hva som kan værra feil?

MVH. Fredrik93

golden girl
18/06/12, 22:56
Sjekk regrem om den har hoppet over et par tenner,må være feil tenning på bilen din siden kat blir rødglødende.

ArneR
18/06/12, 23:13
Er ikke så rart om ting blir varmt..

Når lambdasonden er defekt eller koblet ut, går motoren i nødmodus med fast fortenning på 10 grader. Om du da forsøker å dra den på turtall eller belaste den, vil den sene tenningen gjøre at forbrenningen foregår etter at stemplene er på tur ned, som igjen fører til skyhøy eksostemperatur.

Jeg er enig i at reg.reima også kan ha hoppet over en tann eller to, få skikk på disse tingene så regner jeg med at bilen blir bedre.

Fredrik93
18/06/12, 23:20
takker for svar :)
men det som er rart me detta er at den har gått lenge uten at lambda har vært koblet inn og den gikk lenge før jeg bytte lambda sist ;) men skar sjekke få sjekka regreim :) og få tak i en ny lambda :)