PDA

Vis full versjon : Senking av 960 bak!



Arndal
18/06/12, 20:51
Sikkert ikke første gangen temaet er oppe, men har søkt uten å finne noe bra svar..

er det noen som har bra tips for senking bak på 960 multilink mk2 ??

turb00le
18/06/12, 21:43
Bytt ut nivåmatdemperne med vanlige gassdempere, eller monter nivåmatfjør hvis du har "ikke-nivåmat".
Husk å ikke ta senke nivåmat fjøra, da blir den brått litt vel lav uten å gjøre mere lurt.

Eller som noen sikkert kommer til å skrive snart; coilovers.

Svirre
18/06/12, 21:51
Coilovers er vel litt vanskelig å få montert på bilene levert med MK2 orginalt?!

kermitt
18/06/12, 22:50
Nei, det er det som er den beste måten for å få de lave. Myranes har noen som visstnok er bra uten at jeg har noen erfaring med det selv. Chrml og TBO er vel de her inne som kan si mest om dette.

turb00le
19/06/12, 04:49
tbo var ikke mektig imponert over den gaz coilovern til myranes.
Mulig den er god hvis en treffer 100% med settinga på de.
Noe som funker er vanlig nivåmatfjør sammen med gassdempere.
Går også ann å bruke senke nivåmatfjøra men da må det lages til noen smådetaljer til fjøra så den ikke detter i bakken.
Jeg har også ei fjør som er kappa inn på bredden, ble ganske lavt og godt.

Arndal
19/06/12, 06:08
Nivomat er justerbare støtdempere med luft? På min bil er det vanlige støtdempere bak..
Er det noen som selger nivomatfjør ny? eller må man bare leite brukt?
Hvordan er det å bytte bladfjæra egentli??

Svirre
19/06/12, 06:40
Nivåmat demperne er gassdempere under trykk. Hvis jeg ikke tar helt feil så reagerer gassen på kompresjon slik at den opprettholder høyde når du begynner å kjøre.

turb00le
19/06/12, 08:32
Nivåmatene ser ut som vanlige dempere, bare at de er litt tykkere.
Er ofte litt mere "trekkspill" den belgen som sitter over stanga på de også.

R.G
19/06/12, 21:34
satt på gassdempere på min bil, og der er dekk kant i kant med bue. kanskje 1cm i mellom bue og dekk.

Svirre
19/06/12, 23:23
torsen-fjøra må strammes hvis det er en nivåmat fjør. Hadde det på min og den lå og sleika bakken på vanlige gassdempere.

turb00le
20/06/12, 05:58
torsen-fjøra må strammes hvis det er en nivåmat fjør. Hadde det på min og den lå og sleika bakken på vanlige gassdempere.

Det spørs hvilken fjør en har... Er i allefall 3 forskjellige utgaver å få kjøpt hos volvo.

R.G
20/06/12, 15:23
min ligger ikke å sleiker ræv:) var nivå dempere på min også. er igjen 4-5cm til gummistoppera, og da ligger dekk i nærheten av bue. passe fin høyde:)

Svirre
21/06/12, 17:43
Det spørs hvilken fjør en har... Er i allefall 3 forskjellige utgaver å få kjøpt hos volvo.

Det kan sikkert stemme. Hvis du satte inn en pose fra rema i baksetet så var det utslagsgivende nok :p