PDA

Vis full versjon : Maks dybde på høyttaler i dører foran - V70



Langedal
17/06/12, 22:33
Hva er maks dybde på høyttaler i dørene foran?

Evt. hva har folket her montert av høyttalere, så jeg har noen holdepunkter?

Har tenkt å bestille et sett Hertz HSK 165. De trenger 69mm, og jeg ble plutselig usikker på om de passer.

kristoffeer
17/06/12, 23:01
due, det lurer jeg å på!

Langedal
18/06/12, 21:10
Da tok jeg saken i egne hender. Har demontert dørtrekket og målt litt frem og tilbake. Samt testet med et element. Dette er ikke vitenskapelige mål, men skal være høvelig presist. Skal også sies at hullet i døra er ovalt, og plata innerst er kon. Så man må nesten ha nøyaktige mål på elementet for å sjekke om det i det hele tatt passer eller ikke. Trangt er det uansett.

Uten modifisering av dør eller dørtrekk kan en høyttaler være inntil 65mm dyp (monteringsdybde), dersom gummiring/slag ikke overstiger 0,8-1cm. Øvre netting i dørtrekk har på det minste 0,8mm klaring fra papplate som hviler mot ring på originalt element. Man kan space litt her og der. Skjære litt papp og slipe ned plastnetting bak metallgitter i dørtrekk. Og kanskje få plass til litt av hvert.

Min konklusjon er i hvert fall på et noenlunde standard utformet element total dybde; maks 73mm. Med nedslipt plastnetting: 75mm.