PDA

Vis full versjon : hvordan er biltema caliperene?



244 volvo v8
21/04/10, 10:43
Noen som har kjøpt calipere på biltema? hvordan er dem? tenkte skulle kjøpe alle 4 der bremsene henger som bare det med dem gammle. 549kr stykk er billig

T90
21/04/10, 10:54
ikke kjøp hos biltema.
De bynner å lek etter noen måneders bruk.

Bjørseth Racing
21/04/10, 11:27
mine har ikke lekki, men gliderne har en tendens til å settte seg etter rundt ett år.

henrik940
21/04/10, 11:55
Jeg har hatt mine siden høsten i fjor, har ikke hatt noen problemer hittil :)

TeamBørnOut
21/04/10, 12:30
Kjøpte til v70 for 3(tror jeg) år siden. Nye fra biltema. kjørte med de i 2 år. ikke blitt brukt på et år ca nå. ingen lekasjer.
hvis man får lekasje i dem så har man gjort noe galt. en simring får ikke bare begynt å lekke uten at det er rift i den ellerno. og da ville den sprengt ut med en gang.. tviler på at de er så oppspist av rust på så kort tid. det er ikke de jeg har. Det meste de selger på biltema er søppel. men caliperne har faktisk vist seg å holde...

Sjakalen
21/04/10, 12:46
Hatt på gamle V70'n. Ingen problem så lenge jeg hadde bilen i alle fall. Kombinerte med sportsskivene til Tema også.

244 volvo v8
21/04/10, 13:05
ok takk for svar er nesten 1200kr dyrere på pedersen er dem vært det ekstra med penger? nesten alle calipere setter seg hvis bilen blir stående lenge ;) må brukes er det beste for en bli aldri stå over lengre tid.

TeamBørnOut
21/04/10, 13:08
Er jo lov å montere nye klosser hvis man skal sette fra seg bilen over lengre tid :P
Til denne bruken så holder biltema caliperne. kjøp deg heller litt caliper lakk for de penga du har spart og du får beholdt caliperne pene noen år til. Resten av penga bruker du på noen gode bremsklosser :)

244 volvo v8
21/04/10, 13:22
Er jo lov å montere nye klosser hvis man skal sette fra seg bilen over lengre tid :P
Til denne bruken så holder biltema caliperne. kjøp deg heller litt caliper lakk for de penga du har spart og du får beholdt caliperne pene noen år til. Resten av penga bruker du på noen gode bremsklosser :)

Det blir nok biltema ja, kjøpe i morgen håpe og få bilen klar til 1 mai på obs sarpsborg. er bremser handbrekk og eksos 1 bakre bærebru bak og ordne Da blir det vel noen runder og slitte dekk etterhvert vel ;)

kapli
21/04/10, 15:17
Kostar uansett bare 900kr hos mekonomen, og leverer du inn den gammle calipern får du 300 i pant. Skal ned på fredag og hente ein=)

TeamBørnOut
21/04/10, 15:20
på biltema får du nye calipere. mekonomen får du brukte

244 volvo v8
22/04/10, 08:13
Helt riktig og biltema er dem nye og koster 549kr stykk nesten halv pris og ingen innbytte

Bear
22/04/10, 10:19
hadde biltema calipere på 240n min, funka fjell;) aldri noe problem med di!

glenn
22/04/10, 13:38
Har brukt biltema kaliptere flere ganger, kan ikke se at kvaliteten på disse er særlig verre enn andre fabrikanter. Prisen er svært gunstig og du slipper styret med å levere inn de gamle for å få pant.
Svært mange ting på biltema er blitt bra etterhvert, lønner seg å kikke litt på delene før man kjøper.

Sebbe
22/04/10, 15:03
jeg har også kjørt med en slik bak i over ett år og den er helt tett og fin enda

244 volvo v8
22/04/10, 17:40
ja da kjøpte jeg i dag så nå er det bare og begynne og bytte. så håper jeg det blir bra og går igjennom eu etterhvert

locked
26/04/10, 20:34
prøvt mangen biltema calippere og de fungerer utmerket!

selv etter lange salte vintre :)

Ola Hagen
30/01/11, 22:41
men hvordan er de calipere fra biltema med tanke på rust og lakk kvaliteten? de ruster ikke så mye fortere med en gang sammenlignet med andre caliper, som f eks brukte fra mekonomen og lignende?

jan_m
30/01/11, 22:43
jeg har 2 stk (bak)på min 745.... funker så som så den ene slitter med og få lufta h side bak ordentlig men ruster ikke og helt kurant til prisen... ståt på bil i ca 8mnd isj

locked
30/01/11, 23:43
men hvordan er de calipere fra biltema med tanke på rust og lakk kvaliteten? de ruster ikke så mye fortere med en gang sammenlignet med andre caliper, som f eks brukte fra mekonomen og lignende?
Har montert 4 biltamacalippera på en gammal V70. Stått på i 3år og gjennom 3 vintersesonga. Strøkent endå.

Har og montert mekonomen byttecalipera framme på en 240. Dei var meir rusta etter en mnd. enn biltema sine etter 3år. Og på 240en bytta eg om sommaren.

TeamBørnOut
30/01/11, 23:47
Det er min erfaring også :) tykkere beskyttelses belegg på biltema sine :)

locked
31/01/11, 00:24
må og få legge til at mens biltema sine NYE calippera kosta 549kr/stk så kosta mekonomen sine byttecalippera 1248kr minus pant(300), pluss returfrakt for dei gamle calipperane.

turb00le
31/01/11, 05:42
Tror jeg får dra og investere i noen jeg også... Men klossene, som jeg kjører med nå... SUGER!

TeamBørnOut
31/01/11, 05:44
Disse gummigreiene mangler på biltema calipern. så husk å ta vare på de :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/2071.jpg

Edit: man har kanskje ikke sånt på 940? ("skrikestoppere")

Ola Hagen
01/02/11, 21:35
da har jeg montert biltema caliper foran på venstre side på min 855, såg jo fin og strøken ut, men jeg ble ganske overrasket når jeg åpna pakka fordi den faktisk var gull farga :p hadde jo håpet på grått da men

men det satt ikke noen gummi "skrike" greier på bøylene som satt på org volvo caliperne, som satt opprinnelig på bilen, så jeg fekk ikke montert noe gummi demper på den nye biltema caliper.. Men er det så merkbart stort forskjell med og uten disse gummi tingene?

TeamBørnOut
01/02/11, 21:39
sikkert detti av ellerno. eller vært byttet før. nei noen sliter med bremseskrik. det kan løses med disse. men hvis du ikke er plaget med det så er det bare å gi beng i :)

Daniel V
02/02/11, 00:24
da har jeg montert biltema caliper foran på venstre side på min 855, såg jo fin og strøken ut, men jeg ble ganske overrasket når jeg åpna pakka fordi den faktisk var gull farga :p hadde jo håpet på grått da men

men det satt ikke noen gummi "skrike" greier på bøylene som satt på org volvo caliperne, som satt opprinnelig på bilen, så jeg fekk ikke montert noe gummi demper på den nye biltema caliper.. Men er det så merkbart stort forskjell med og uten disse gummi tingene?

Du merker fort om du trenger dem eller ikke! :) Umulig og ikke høre det hvis det skriker!