PDA

Vis full versjon : Få ut rusta låsepinnar til bremseklossar framme, 240 92



Agrostar
17/06/12, 20:27
Tenkte eg skulle bytte bremseklossar framme på 245'. Det vart enklare sagt enn gjort da dei pinnane sit bom fast på grunn av rust. Nokon som har gode løysningar? Har nytt monteringssett så kan øydelegge dei som er der.

Tinnsoldaten
17/06/12, 21:38
Saus det inn med rustløser av noe slag, la stå over natta, og bank ut med en dor.

fevelen
18/06/12, 22:36
Du kan slipe enden av låspinnene med en vinkelsliper, og når du ser låspinnene godt eller det blir ei fin overflate, så tar du en dor og slår ut låspinnene.

kermitt
18/06/12, 22:41
Jeg kappa dem i to og delte kalipperene forran så banka jeg de ut med sleggehammer. Var ikke poeng i noe annet :p Bak varmet jeg dem godt etter at de hadde ligget ei hel natt i ProLong rustløser bad. Da var det bare å banke de ut med dor.

Christian
18/06/12, 22:46
Skru av kaliperne og legg de i oljebad over natta. Det pleier å hjelpe. De pinnene (aka monteringsettet) skal byttes HVER gang man bytter klosser. :p

volvo245gl
19/06/12, 19:04
Og når man monterer igjen, så smør inn pinnene med kobberpasta. Da setter de seg ikke så fast til neste gang man bytter!

Agrostar
19/06/12, 19:42
Endte opp med å kappe pinnane i fleire betar med dremel og meisel :p Så slo eg ut det som stod igjen i hola. Og nye vart som sagt lett innsmurte i kopperpasta.