PDA

Vis full versjon : Hvor hander man vida dice?



Anders Dybvadsskog
17/06/12, 08:29
Som topic sier. Funker de på ebay greit nok til feilkoder og lignende?

mister j
17/06/12, 09:22
Billigste tror jeg du har her: http://m.aliexpress.com/item/2012-newest-car-scanner-tool-volvo-vida-dice/469649321.html

Har de samme funksjonene som alle de andre.

Har handlet en derfra selv. Rask levering. Alt virker ok.

Anders Dybvadsskog
17/06/12, 10:06
Okey, samme som de jeg har sett på dette, er kabel og cd med å eller? Funker den fint til feilkoder? Har sett at de påstår at de kan brukes til software oppdatering også, stemmer det?

mister j
17/06/12, 10:54
Følger med en dvdr med vida.
Denne har jeg ikke fått installert ennå pga. feil med min laptop.
Kan ikke bruke denne til SW da du da må ha en lisens hos Volvo, noe du neppe får med denne vida/dice ;)

Anders Dybvadsskog
17/06/12, 11:06
Ok:) men hva annet en feilkoder kan man få opp på den? Kan man feks få opp delenr på ting og endringer inni? Som feks å slå av viskeren bak ved rygging i regnsensormodus?

knetrom
17/06/12, 15:51
Jeg er også interessert i å høre om denne kan konfigurere bilen. Som f.eks å aktivere knappen til tåkelys eller annet utstyr?

Eller er det faktisk egne softwarepakker til disse, og ikke bare en 0 som blir satt til 1 på EnableFogLights i en config-fil? Jobber med kontrollsystemer (ikke til bil), og vanligvis er slike tilvalg utrolig simple å aktivere, så om det er slik bør det være unødvendig å ta turent il Volvo for å få det gjort

Anders Dybvadsskog
23/06/12, 18:05
Kan man kalibrere med vida dice selv? Hva slags oøperativsystem må man ha? Er det mange forskjellige?

Vatnehol
24/06/12, 04:34
Man kan kalibrere f.eks høyden på lysene, 4c dempere. man kan aktivere og forandre funksjoner som f.eks temperatur på stolene, kjørelys og lignende. man kan få instrukser for å fikse en feilkode som du har lest av bilen, man har fullstendig delekatalog og service manual(slik som haynes boka). har man vida, har man alt man trenger. neste er bare å kjøpe verktøy.
Men du kan IKKE oppdatere software uten videre, du kan kjøpe deg en dags lisens som ligger guide til på under how to kategorien, men da kan man ikke bruke kina dice, da må man ha original. når volvo oppdaterer eller legger inn ny software selv, så må de forhåndsbetale den før de for laste ned ned, og så programmere den i bilen. så om bilen ikke er kompatibel av en eller annen grunn så må volvo forsatt betale for den softwaren.

gjennom vida og dice så kan du logge alle verdier på motoren, f.eks lamda, lmm, ladeluft, gasspjeld etc. da blir det enklere å diaginosere bilen og, for alt gir ikke feilkoder, en feilkode kommer ikke eventuelt før brudd, 5-10-15% feilverdi ut signal, kommer an på hva det er.

jeg kjøpte min vida og dice på alixpress, var her på under ei uke. 1200kr. fungerer smertefritt.

datamaskin, du må ha 32bits windows, viktig! kan vere win 7, winxp eller den i mellom som ikke er verd å nevne navnet på.
du må ha 2 giga ram.
20 giga ledig plass etter installert.
enkelte skjerm oppløsninger(mindre vanlige) på laptoper kan gjør at det ikke virker.

man kan fjuske til så klart, som jeg har gjort på min laptop som har win7 64 bit pro.
jeg lasted ned vmware, med det kan du kjøre en virtuell windows inni windowsen. og la inn win7 32 bit pro, dette kan kreve en del ram, lagringsplass og kraftig cpu. og la det inn uten problemer. dere må ikke la vida oppdatere seg.

Anders Dybvadsskog
24/06/12, 06:52
Ok. Da blir det en slik. Var kalibrering av lys jeg håpa på å så:)

Anders Dybvadsskog
25/06/12, 17:53
Bestilte i fra den siden i dag, dog ikke akurat den linken men samme pris

mister j
25/06/12, 20:28
Billig det ;)

Anders Dybvadsskog
26/06/12, 09:27
Satser på at det funker bra:)

Steen
26/06/12, 09:41
Du får gi en tilbakemelding når du har fått den da :)

Anders Dybvadsskog
26/06/12, 16:43
Will do:)

hobby610
26/06/12, 19:43
Som topic sier. Funker de på ebay greit nok til feilkoder og lignende?

Jeg bestilte min på ebay,kom etter ca 14 dager. Fungerer utmerket........så langt vertfall:)
bruker windows 7 32bit på eldre bærbar, og jeg har kun 1750mb ledig ram, og programmet krever 2gb, men dette kan omgås;)

arild64
17/07/12, 11:12
Hei,
jeg har også kjøpt en slik VIDA fra AliExpress (postlagt lørdag i Hongkong, utlevert til meg mandag ettermiddag, fraktfritt, meget imponerende). Synest programmet virker uoversiktelig og vanskelig å bruke, men har funnet ut en del etter hvert. Det jeg ikke har funnet ut er, for eksempel, hvordan man programmerer inn nye deler til ECU. Jeg har kjøpt en brukt dieseldyse og må programmere denne mot ECU. Hvordan og hvilke menyer bruker man? På forhånd takk. Jeg har V70 D5 2006 modell gått 350000km. Arild

boris2k
17/07/12, 12:01
Meg bekjent kan man ikke programere noe uten lisens fra volvo, men er sikkert noen som retter meg om jeg tar feil :)

marhaugen91
17/07/12, 15:58
kan ikke programere uten lisens nei, da må du til volvoforhandler :)

Svirre
17/01/16, 00:48
Denne tråden stenges pga at det strider mot paragraf §6, kap.3:


§6 Innlegg inneholder/oppfordrer til brudd på Norsk lov skal ikke forekomme. Dette omfatter såvel streetracing og lignende som diskusjoner som angår piratkopiering av programvare o.l.
Tiltak ved brudd på denne regel er at emne/tråden slettes/ryddes/låses, og i grove tilfeller kan bruker motta advarsel

http://forum.vccn.no/showthread.php?72255-Diskusjon-av-VIDA-p%C3%A5-forumet