PDA

Vis full versjon : Dumpventil på V70 2.0turbo



Volvonikko
16/06/12, 23:21
Hei! Skal handle meg en Dumpventil til min V70 2.0turbo.

Noen som vet hvilken som passer best ?
Dette er en automat så lyden blir sikkert litt ustabil og rar, men tenkte jeg allikevell skulle kjøre på med en dump og justere litt på trykket...
Har igrunn aldri satt meg skikkelig inn i denne bilen. Så vet ikke hva original trykket ligger på heller. Har satt på et Powerfilter, ble litt tøff lyd.
Men ganske kjedelig i lengden. Så da var planen å handle dump. Jeg er på jakt etter en slik japse lignende lyd. Orker ikke de kjipe standard volvo dumpene, blir veldig fort lei av dem i tillegg til at de fleste har det.

Noen anbefalinger ? Har vært inne på autopower.no å sett litt.. Mye fint, men er litt usikker.. :S

Kom gjærne med bilder og linker etc...

HELP ME!!! ^^,

Nilsebu
19/06/12, 02:44
Personlig.. legg fra deg tanken. Ikke verdt penga. Monterte på min, og uten å blende den originale dumpen, så poffa det å smalt i alle retninger. Samt LMM`en vil slite med å få målt rett inntak av luft, noe som resulterer i ødelagt LMM (koster 4000,- hos Volvo), og bilen vil lugge en hel del under aks. + en del ettertenning i eksos, grunnet feil blandsingsforhold.

Erlend
19/06/12, 12:27
Så må du ikke glemme at det blir helt fucka når det er automat heller da:p

Volvonikko
19/06/12, 15:26
Hmm.. Nja visst det er såpass så :/

Går jo å låse den i gir da ;) Så slipper man gasspedalen rett før girskifte så smeller det godt. Hvertfall med powerfilteret jeg har på nå :)

Nilsebu
19/06/12, 17:27
lyden vil du høre godt, men bilen vil trenge litt tid for "å komme seg til hektene" igjen. Da dette fucker opp blandingsforholdet.

Dumpventil er ikke vanskelig å montere, nermere en liten kosejobb. Men tror ikke det er noen her på forumet som har beholdt det på disse bilene.

Volvonikko
19/06/12, 23:55
Hmm :/ Huff da :( Men powerfilter er så kjedelig i lengden :(
Kanskje det smeller mer om jeg får stillt opp trykket ? :) Hva tror du om denne Nilsebu ? http://www.scstyling.no/bsr-chiptrimming-sv70-20t-163hk-19992000-steg-1-p-7842-c-4001.aspx

Få stillt opp trykket etter en slik burde være bra :)

Nilsebu
20/06/12, 00:11
Vil smelle mer, men fortsatt problemet med blandingen. PPC boksen er genial :D Hvis du har 99 eller nyere. Eldre enn det så må hjernen ut å chippen må loddes på.

Men hvorfor vil du ha japselyder? Mye bedre å cruise rundt i herregårdsvognen å slappe av.. skal du ta en forbikjøringer, så er du uansett forbi lenge før gjennomsnittet av Norske biler er forbi :)

Volvonikko
20/06/12, 00:21
Ja har vurdert chip og justere trykk, men lar dette seg gjøre uten store problemer ? Bilen er en 98 mod så må vel lodde på chip da :/

Japselyden er bare fordi det er sinnsykt rått :D

Nilsebu
20/06/12, 01:58
For "manuell" chipping så bør du la noen som kan dette gjøre det.

Volvonikko
20/06/12, 08:49
Ja at jeg gjør det selv mener du ? =)

Nilsebu
20/06/12, 11:08
Nei. Det beste er å levere bilen inn!

Volvonikko
21/06/12, 00:22
Hmm tja.. Kanksje best det :P Slik at ingenting blir ødelagt :)

Volvonikko
25/06/12, 00:43
Hva gjør forresten et dumplokk ? Skjer det noe om jeg monterer på et slikt ? =)

Nilsebu
25/06/12, 00:47
Blendelokk du tenker på ? Det blender den originale wastegaten (dumpventil) som buffer når du slipper gassen. Ved å blende denne uten noen uoriginal dumpventil, så har ikke trykket noen vei å gå når du slipper gassen, og det vil spole tilbake i turoben, noe som gir den en plystre lyd. Dette er den "feteste" turbo lyden, men litt diskusjoner fram og tilbake om hvor mye kjappere turboen ryker.

Volvonikko
25/06/12, 01:05
Oisann :P Så turboen ryker om man gjør slikt altså :S Det hørtes da ikke særlig bra ut :P
Men hadde vært moro å prøve da :) Så at pedersens-racing solgte en del av dem :P

Nilsebu
25/06/12, 01:13
Oisann :P Så turboen ryker om man gjør slikt altså :S Det hørtes da ikke særlig bra ut :P
Men hadde vært moro å prøve da :) Så at pedersens-racing solgte en del av dem :P

Et diskutert tema. Kortere det ned levetiden på turboen? JA. Hvor mye? Ingen som blir enige. Den kan vare i 4 år istedenfor 5, eller den kan vare i 1 år istedenfor 5.

Jeg er nok ikke rette mannen, til å ta opp den diskusjonen :p

Volvonikko
25/06/12, 01:31
Huff! Er så lei av diskusjoner :S
Men hvordan dump har du på din ? Ser vi har samme motor og jeg har også automat :P
Jeg bruker bare et powerfilter selv..

Nilsebu
25/06/12, 01:38
Huff! Er så lei av diskusjoner :S
Men hvordan dump har du på din ? Ser vi har samme motor og jeg har også automat :P
Jeg bruker bare et powerfilter selv..

Har bare powerfilter selv, og er fornøyd me det. Satt på japsedump noen år tilbake, men denne kom fort av igjen, ettersom det ble for jalla for meg i en stasjonsvogn + det ødela blandingsforholdet på bilen, noe som resulterte i treige respons på gassen, og at motoren nesten ble kvalt hvis jeg ruset den.

Volvonikko
25/06/12, 10:10
Au da :/ Såpass ja :P Du har den vel ikke liggende fortsatt ? =)

Funker jo greit med powerfilter.. Men høres nesten ikke. Hva er egentlig originaltrykket på bilen min ? Den drar godt, men føler den kan dra MYE bedre :D

Men om jeg skulle handlet med blendelokk.. Hvilken type skulle jeg da hatt ? Og hvordan høres lyden ut ? =)

Nilsebu
25/06/12, 16:56
Har den liggende, hvor god den er, vet jeg ikke. Kjøpte den i standen til realcar under gatebil. Originaltrykket er 0,3-0,4. Så bilen kan chippes, og det merkes.

Er vel bare en type blendelokk, så bare til å google litt, det samme gjelder for å få høre de forskjellige turbo lydene.

Volvonikko
25/06/12, 19:04
Aha :P Ca pris kunne du tenkt deg for denne ? =) Eller kanskje jeg skal la være i og med det var så mye problemer og dritt med det :/
Har sett litt på scstyling.no og der fant jeg to typer: http://www.scstyling.no/volvo/v-70-9700/motorgir/dumpventil-c-6270-1.aspx

Hvilken tror du passer ? =)

Nilsebu
25/06/12, 20:10
Aha :P Ca pris kunne du tenkt deg for denne ? =) Eller kanskje jeg skal la være i og med det var så mye problemer og dritt med det :/
Har sett litt på scstyling.no og der fant jeg to typer: http://www.scstyling.no/volvo/v-70-9700/motorgir/dumpventil-c-6270-1.aspx

Hvilken tror du passer ? =)

Tror det er mitsubishi turbo som sitter der originalt.