PDA

Vis full versjon : 240 turbo ploblemer



b23f
16/06/12, 12:21
Jeg har en b230ft motor med orginal turbo vann kjølt og oljespurt, som er satt inn vikingchip,3" eksos,økt bensintrykk,justert turbo trykk til rundt 1 bar. jeg sliter litt med turbon, det er turbo nummer 2 nå, den føste trur jeg rasa pg av kjøring uten dump eller resirk i 4 månder da var den død, og satt inn en orginal 940 gerrett turbo for 2 ukersiden uten slakk og nå kjørte jeg hardt med den på bane og det gikk bra fram til jeg sto stille og spant rundt 1 min med max turtall 6 7000 omdreinger så plutslig begynte det skrape veldig i turbon. kjører og parkerer lar bilen stå i noen min på tomgang for og kjøle det turbon. når jeg kjenner på turbon kan jeg flytte akslen opp og ned en halv cantimeter.hva kan være galt? kan det være pg jeg kjører med orginal inn og ut av olje er for tynn? trenger sårt tips beguner og bli dyrt og bytte turbo s fort jeg kjører hard, når jeg kjører normalt er den bra. noen tips?

Sondre93
16/06/12, 12:36
hvilken olje bruker du?

b23f
16/06/12, 12:48
5-30 eller 10-30 husker ikke

Batland
16/06/12, 15:01
Jeg har en b230ft motor med orginal turbo vann kjølt og oljespurt, som er satt inn vikingchip,3" eksos,økt bensintrykk,justert turbo trykk til rundt 1 bar. jeg sliter litt med turbon, det er turbo nummer 2 nå, den føste trur jeg rasa pg av kjøring uten dump eller resirk i 4 månder da var den død, og satt inn en orginal 940 gerrett turbo for 2 ukersiden uten slakk og nå kjørte jeg hardt med den på bane og det gikk bra fram til jeg sto stille og spant rundt 1 min med max turtall 6 7000 omdreinger så plutslig begynte det skrape veldig i turbon. kjører og parkerer lar bilen stå i noen min på tomgang for og kjøle det turbon. når jeg kjenner på turbon kan jeg flytte akslen opp og ned en halv cantimeter.hva kan være galt? kan det være pg jeg kjører med orginal inn og ut av olje er for tynn? trenger sårt tips beguner og bli dyrt og bytte turbo s fort jeg kjører hard, når jeg kjører normalt er den bra. noen tips?
Dette kan tyde på at du overruser turboen.
Foreslår at du vurderer en trykktesting.
Tett innsuget til turboen med en plugg som du sikrer godt!
Så løsner du signalslangen på BTR og tilsetter trykkluft til ladetrykksmåleren viser minst 1,0 BAR. Let etter store lekkasjer og tett dem du finner.
Glidelagerturboer er ikke spesielt glad i moderne, billig drittolje når man øker ladetrykket. Husk at glidelagerturboer ble designet og konstruert på en tid da vanlige motoroljer var full i godstoff.

b23f
16/06/12, 15:30
er dette md motor igang? eller? ikke helt inne i turbomotorer ennå eller forkortelser:P

Batland
16/06/12, 21:22
Motoren skal ikke være igang.
BTR er bensintrykksregulatoren.

b23f
17/06/12, 10:22
hvordan olje ambefaler du a?

Batland
17/06/12, 11:01
Mobil 1 5W/50 eller 15W/50.

b23f
17/06/12, 12:01
noen som hvet hvor man kan få tak i bedre oljepumpe? sliter med oljelampe lyser på tomgang, eller om bare er og sette enn en bedre pumpe. holder orginal olje pumpe til 300oppsett?

oddmann
20/06/12, 23:51
de var snodigt den pumpa skal vær mer en god nokk til det oppsettet! prøv og bytt den / rens rista for dritt... dette kan hindre den i og pumpe nokk olje... :)