PDA

Vis full versjon : Ettermontere rails (takskinne) på V60 2011



SagaPer
16/06/12, 11:44
Volvo-forhandler Frydenbø Bilsenter Sandane (Norge) har sjekket denne saken med teknisk avdeling i Gøteborg (TIE-rapport). Svaret er at ettermontering av rails (takskinne) på V60 ikke er mulig. Noen som vet hvorfor man ikke kan ettermontere rails (eller takskinne) på V60?

SagaPer
16/06/12, 16:04
Når teknisk avdeling i Gøteborg svarer "Det går tyvärr inte" så betyr det kanskje at det er alt for mye arbeid/demontering/montering eller betyr det at bilene med og uten rails har ulike tak?

Her er et svar på mitt innlegg i forumet på www.jagrullar.se: "Ska man byta från t.ex svarta till silvriga rails på en V60 så får man ta loss mycket av interiören och bland annat innertaket eftersom dom är skruvade från insidan."

Petter
16/06/12, 19:56
De vil vel ikke at man skal borre hull i taket vil jeg tro.

Å bytte er et sant h......

SagaPer
17/06/12, 13:11
De vil vel ikke at man skal borre hull i taket vil jeg tro.

Å bytte er et sant h......

Kan du utdype dette noe mer? Hva må man gjøre av arbeid/modifikasjoner dersom man skulle montere rails på en V60?

Svirre
17/06/12, 13:36
Takene har 2 forskjellige utformelser for de med og uten rail/skinne. Det taket som har rails har en slags form for "grøft" utspart til railsen hvis jeg ikke tar helt feil. Det er i hvertfall en goooood del arbeid ved å få dette til å bli bra. I tillegg så må hele taket ned innvendig for å kunne feste skinnene og det er en del jobb det også. I tillegg må det borres opp hull med ekstremt stor presisjon for at det skal passe på taket.
Så totalt sett så kan dette bli en veeeeeeeldig dyr affære da jeg regner med at dette er noe du må få gjort på et verksted. I tillegg så vil jeg kanskje tro at dette berører noen garantibestemmelser også, men usikker der.

Børge Vikebø
18/06/12, 10:13
Vil nok bety redusert eller "oppsigelse" av garanti mot gjennomrusting.. Slik er det iallefall med borring av hull for tectylering med mange merker...