PDA

Vis full versjon : Feil med ny servopumpe på V70



Truckdriver
14/06/12, 19:31
Hei. I går monterte jeg ny(overhalt) servopumpe på V70en min som jeg kjøpte her http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/5728/nm/Volvo_V70_Rebuilt_Power_Steering_Pump_1998_/category_id/173
Demontering og montering gikk helt fint. Mens pumpa var av tømte jeg styringa mest mulig for olje for å få den skiftet. Jeg fylte selvsagt på ny olje før jeg begynte å styre og slå på motoren. Ulyden som var på gammelpumpa er selvsagt borte nå, men styringa er tung og indikerer at servoen ikke fungerer helt bra. Jeg har vridd styringa fra utslag til utslag mange ganger for å få luft ut, og kan ikke se noe mer luftbobler i olja lenger. Jeg lot til og med bilen stå over natta til i dag i tilfelle det kunne være for mye luft i olja. Men ingen forskjell i dag.
Noen som har vært borti noe lignende, eller har en ide om hva som kan være galt? Jeg har nettop sendt mail til Fcpgroton og informert de om dette, men får jo selvsagt ikke svar med en gang.

850GLTsilver
14/06/12, 21:44
Kan tenkes at tannstangas O-ringer er gåene ja. Sannsynligvis de i ventilene som gir på når du dreier rattet.
Varer ikke evig disse tannstengene, og dessverre så vil noe som utskifting av olje faktisk være noe som kan bevirke at noe som fungerte fint slett ikke fungerer lengre. Skal finnes repsett til disse, men jeg finner i øyeblikket igjen linken til slike.

Truckdriver
14/06/12, 22:26
Ok. Mulig det ja. Selv om det høres rart ut når det ikke har vært noe galt med styringen før.

Truckdriver
15/06/12, 14:28
Jeg frykter du har rett :( Jeg har hatt en kort kjøretur i dag, og hører antydning til samme ulyd som i gammelpumpa.

Truckdriver
27/06/12, 10:27
Noen andre som vet hvor man kan finne repsett til tannstang?

850GLTsilver
27/06/12, 10:37
Sjekk IPDUSA, eventuelt FCPGroton.

Mener jeg så at de hadde repsett for ikke så lenge siden i alle fall.