PDA

Vis full versjon : Suge trimm



nyborg
14/06/12, 18:55
Jeg har fått i meg en volvo 740 90 mod som bruksbil, men det går jo som ett dass disse sugemotorene, er en b230f.
Men jeg har en 531 topp liggende som jeg tenkte å montere, men så kan jo jeg plane toppen en del, for å få opp kompen = drar litt bedre. noen som vet hvor mye en kan plane org 531 topp før ventiler møter stempler ? husker ikke hvilken kam som står i nå.... men si en vx3 kam da. hvilken kam er best etter din mening?
kunne jo ha montert andre stempler med høyere komp, men vil dette skal koste minst mulig.

pLetten
14/06/12, 19:21
Ville heller brukt en 530 topp til dette. Fullstendig sløsing å bruke en 531 topp til dette.. Det kommer du garantert til å angre på hvis du en dag skal ha turbomotor i bilen og hente mye hester. Er generelt sett lite å hente på 531 topp på sug med mindre du har tenkt å endre mye ellers også. Gjør som resten, kjøp deg en turbomotor å sleng nedi.. Det er mer vetig trimming og mye billigere.

nyborg
14/06/12, 19:43
Ville heller brukt en 530 topp til dette. Fullstendig sløsing å bruke en 531 topp til dette.. Det kommer du garantert til å angre på hvis du en dag skal ha turbomotor i bilen og hente mye hester. Er generelt sett lite å hente på 531 topp på sug med mindre du har tenkt å endre mye ellers også. Gjør som resten, kjøp deg en turbomotor å sleng nedi.. Det er mer vetig trimming og mye billigere.

Har motor å sette i, men mindre problemer med suge, + at det er en bruksbil, har 3 stk 531 topper så det er ikke noe problem, prioriterer mest prosjektet om dagen, men kunne tenkt meg at bilen går litt bedre med tanke på forbikjøring osv, men hvis jeg planer toppen endel så er jo det en billig , kjapp å enkel trimming som vil forbedre ytelsen til motoren etter min mening, Vet du hvor mye en kan plane en 530 med a kam eller en 531 med vx3 kam?

Yngste Haugerud
14/06/12, 20:59
Ville latt være å bytte topp. Sett heller i VX3 kammen fra 531'en. Eller om du har en VX kam så ville det vært noe bedre.
Skal du gjøre noe ut over dette er det bedre og billigere å skaffe seg en FK med ledningsnett og bare skru opp turbotrykket litt.

nyborg
15/06/12, 05:19
Nettet trenger jeg ikke å skaffe da det er lh 2.4 i bilen, noen som vet hvor mye en kan plane?

gull pilen
15/06/12, 08:53
sjekk autodata... styr unna 531 topp på sugis da den har alt for store innsugs kanaler( dette gjør at du mister fart på luften som er på tur inn i motoren)