PDA

Vis full versjon : Mottok kalender og div i posten nå, et par forslag..



henrik940
14/06/12, 05:46
Fikk kalender, medlemskort og et infobrev i posten nå..

1. Kalender; Hva med å begynne å sette samme en NÅ? Få den til trykk innen november, sende den ut i desember. Er liksom litt...lite vits med hel kalender, når halve året har gått. Like greit å gi ut halvtårs kalendere da, hvis dere ikke får de ut før.

2. Dette infobrevet som ligger ved, for meg virker det uproft at det er skrevet på nynorsk. Det er EN på hele forumet som skriver sånn, og det er Admin. Hva med å slenge brevene ut, på bokmål. Veit flere som har tenkt samme tanke som meg.

hgnubel
14/06/12, 07:10
Rart du fikk dette så sent, når betalte du kontingenten? Ikke at treghetene her er bare din skyld, men jeg fikk da dette for flere måneder siden.

1: Helt enig!

2: Helt uenig! Når den som tar på seg ansvaret for å skrive brevet vil skrive det på bokmål så for all del, men å klage på at en fyr som bruker fritiden sin på å organisere vccn skriver på nynorsk er rimelig uproft...

Agrostar
14/06/12, 07:19
Førstnemnde har vore tatt opp mangen gonger, men me får aldri noko skikkeleg svar på kvifor det er sånn. Kanskje det kunne vore ein tanke å fått medlemmane til å betalt kontigent i oktober/november og fått sendt ut det medlemmane skal ha i desember/januar? Og så til dei som melder seg inn seinare blir ting sendt ut fortløpande?

gaupe
14/06/12, 07:42
Førstnemnde har vore tatt opp mangen gonger, men me får aldri noko skikkeleg svar på kvifor det er sånn. Kanskje det kunne vore ein tanke å fått medlemmane til å betalt kontigent i oktober/november og fått sendt ut det medlemmane skal ha i desember/januar? Og så til dei som melder seg inn seinare blir ting sendt ut fortløpande?

Det meinar eg jo vi/eg har prøvd å svare som godt som råd på. Men det generelle svaret, er at dette kjem ned på prioriteringa og tidsbruk.

Vi har beslutta å starte arbeidet med ny kalender mykje tidlegare i året og starte kontigentperioda tidlegare, så det har vi jo funne ei løysing på.

volvoRsport
14/06/12, 16:21
I tillegg må medlemmene bli flinkere til å sende inn bilder, var såvidt vi klarte å få nok brukbare bilder til årets kalender noe som også ga en forsinkelse da vi gikk over fristen. Med så mange medlemmer så skulle en ikke tro at 36 bilder var noe problem, men det var det.

ovlov86
14/06/12, 16:29
Hvor og hvem sender folk bilder inn til da?

Øyvind G
14/06/12, 17:34
Første året det var kalender sende jeg inn noen bilder av god kvalitet, men disse ble ikke brukt. Før dere laget kalenderen som er nå, så kunne jeg ikke se noen tråd eller noe som etterspurte bilder. Selv liker jeg å ta bilder så jeg bidrar gjerne.

Lag en tråd med litt info om dette, så kan jeg (og flere) sende inn bilder. :)

volvoRsport
14/06/12, 17:48
Før dere laget kalenderen som er nå, så kunne jeg ikke se noen tråd eller noe som etterspurte bilder

Tråden ble lagt ut i lukket for medlemmer.

Øyvind G
14/06/12, 17:50
Tråden ble lagt ut i lukket for medlemmer.

Dere har mangel på bilder, men tråden ligger i lukket forum?

volvoRsport
14/06/12, 18:14
Dere har mangel på bilder, men tråden ligger i lukket forum?

Det er jo trossalt en medlemskalender, og med allerede godt over 500 medlemmer i år så burde ikke 36 bilder være noe stort problem ;) Alle som sendte inn brukbare bilder i fjor fikk bildet sitt i kalenderen, og jeg tenker de var fornøyd med det :)

Øyvind G
14/06/12, 18:39
Det er jo trossalt en medlemskalender, og med allerede godt over 500 medlemmer i år så burde ikke 36 bilder være noe stort problem ;) Alle som sendte inn brukbare bilder i fjor fikk bildet sitt i kalenderen, og jeg tenker de var fornøyd med det :)

OK. Hvis dere har nok bilder så skjønner jeg ikke hvorfor du sier over her at medlemmene må bli flinkere til å sende inn bilder.


I tillegg må medlemmene bli flinkere til å sende inn bilder, var såvidt vi klarte å få nok brukbare bilder til årets kalender noe som også ga en forsinkelse da vi gikk over fristen. Med så mange medlemmer så skulle en ikke tro at 36 bilder var noe problem, men det var det.

Daniel V
14/06/12, 18:42
Jeg må bare spørre om en ting Henrik, og det er hvorfor det i dine øyne er uprofft at infobrevet kommer på nynorsk? I Norge har vi to offisielle skriftsspråk, det er bokmål og nynorsk. Bare fordi du snakker bokmål betyr jo ikke det at hele resten av Norge gjør det :p

Eller er det at du ikke skjønner innholdet som er problemet? :)

volvoRsport
14/06/12, 18:43
OK. Hvis dere har nok bilder så skjønner jeg ikke hvorfor du sier over her at medlemmene må bli flinkere til å sende inn bilder.

Folk må være flinkere til å sende inn bilder ja, men medlemsmassen har også steget betraktelig siden i fjor og den vil også stige fremover. Dessuten ser jeg at det er mye ok bilder rundtomkring i prosjektrådene nå, så man kan ikke ta sorgene på forskudd.

gaupe
14/06/12, 18:50
Samtidig så ønskar ein jo litt variasjon i bileter og motiv :)

degocostly
14/06/12, 18:59
Helligdagene i Juni stemmer ikke helt :p Tirsdagene som er røde..

larsverm
14/06/12, 19:56
Nynorsk er i seg selv ikke "uproft" - håper vi ikke trenger å ha masse styr rundt akkurat det... :p

Når det gjelder kalenderprosessen, er det sikkert et og annet som kan gjøres. Jeg var ikke klar over det, men flere av oss får tydeligvis ta i et tak hvis det er knapt med bilder. Jeg kan sikkert få tatt noen selv i løpet av de nærmeste ukene. :)

henrik940
14/06/12, 20:36
Jeg må bare spørre om en ting Henrik, og det er hvorfor det i dine øyne er uprofft at infobrevet kommer på nynorsk? I Norge har vi to offisielle skriftsspråk, det er bokmål og nynorsk. Bare fordi du snakker bokmål betyr jo ikke det at hele resten av Norge gjør det :p

Eller er det at du ikke skjønner innholdet som er problemet? :)

Er vel kun 10-15% som skriver dette i Norge, så hvorfor ikke ha det på Bokmål? VG skriver jo ikke artikler på nynorsk selvom noen i norge leser det.

apex_s2k
14/06/12, 20:38
Hvor sender jeg bilder til kalender? Har et par ok nå. Og det blir sikkert flere, så... ;)

hovree
14/06/12, 20:43
Ja la oss begynne å sende inn bilder, sett fristen til 15 sept. så har vi det klart til 2013. Hvem skal vi sende til.

larsverm
14/06/12, 21:36
Er vel kun 10-15% som skriver dette i Norge, så hvorfor ikke ha det på Bokmål? VG skriver jo ikke artikler på nynorsk selvom noen i norge leser det.

Han som skriver brevet, skriver i hvert fall nynorsk. Og det er ikke alle som er så imponert over at VG skyr nynorsk...

Jeg fikk meg et digitalt kamera for en tid siden, men jeg har ikke somlet meg til å sette meg videre inn i saken ennå. Får komme i gang og ta noen bilder av Volvoer i sommer - skal sikkert bli bedre enn slike mobiltelefonbilder som det visst nok ikke er ønskelig å bruke til kalenderen. :p

karoline
14/06/12, 22:29
Jeg fikk mitt brev på bokmål :p

Espen Title
15/06/12, 07:38
Hvis noen mennesker her inne er så "dumme" at de ikke forstår nynorsk, vil jeg også tro at disse har problemer med å åpne dører.
Ingen av delene krever spesielt stor intelligens...

sverre2210
15/06/12, 08:10
Ja la oss begynne å sende inn bilder, sett fristen til 15 sept. så har vi det klart til 2013. Hvem skal vi sende til.

er en her som har laget en tråd alt, jeg har lagt inn 2 bilder i den :)

http://forum.vccn.no/showthread.php?43440-Kalender-2013-bildetr%C3%A5d