PDA

Vis full versjon : Bakaksel skjeiv Volvo 855 94 mod



crazykim
11/06/12, 18:13
Hva er det som kan være dårlig i bakakslen som gjør at den er skjev.

Det som har skjedd er at den er nærmere innerskjermen på venstre side en den høyre.

Type bil

Volvo 855
1994
2,5 10 V 144 HK

Håper på raskt svar :D


Takk på forhånd

Mvh
Kim Andre Jamvold Jørgensen

brynna
11/06/12, 19:59
Sjekk foringer og oppheng.

Legger ved link som jeg lånte fra en tidligere tråd som kan være til nytte
http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/17946/nm/1993_1997_Volvo_850_Rear_Trailing_Arm_Link_Nut/category_id/181

Kjell V70
11/06/12, 20:26
Som brynna skriver, foringer... Jeg bytta akkurat alle bak på min v70, der var hjula gått i innerskjermen... Merka det ikke før jeg fikk på sommerhjula, som er en del større enn vinterhjula... :-)

crazykim
12/06/12, 15:55
Som brynna skriver, foringer... Jeg bytta akkurat alle bak på min v70, der var hjula gått i innerskjermen... Merka det ikke før jeg fikk på sommerhjula, som er en del større enn vinterhjula... :-)

Det er samme feil som min. Det var sånn at den subbet på den ene siden. bare når e hadde 205/55 16R Det er jo ikke breit i det hele tatt..

Men tusen takk for tipset. da skal e prøve å få gjort det. Er det en stor jobb å bytte ?????

Mvh
Kim Andre Jamvold Jørgensen

850GLTsilver
12/06/12, 20:49
Det er samme feil som min. Det var sånn at den subbet på den ene siden. bare når e hadde 205/55 16R Det er jo ikke breit i det hele tatt..

Men tusen takk for tipset. da skal e prøve å få gjort det. Er det en stor jobb å bytte ?????

Mvh
Kim Andre Jamvold Jørgensen


Er en del jobb ja.
Særlig sitter de ytre foringene såpass fast at man ofte må frem med blåselampa for å få de løs.
Og da er det best at hele bakakselen taes ned fra bilen.
Ta gjerne en firehjulskontroll/justering etterpå. De indre festene er justerbare, og vil bedre kjøreopplevelsen vesentlig om de blir justert 100% riktig. Denne deltalinkbakakselen svinger nemlig med når du dreier på rattet, under fart that is.

crazykim
13/06/12, 15:12
Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvilke foringer jeg skal bruke på bakakslen på en Bilen. helst billigst mulig...

Takker på forhånd :D

850GLTsilver
13/06/12, 15:21
Følg linken Brynna la ut.

FCP har billige og meget gode foringer.

En annen kilde med omtrent samme priser er IPDUSA.COM

crazykim
13/06/12, 15:28
Er litt skeptisk te å handle fra sånne sider. vis det er feil så er det ett umulig å få bytta det. tenkte mer om dere vett om noen butikker som selger det???

850GLTsilver
13/06/12, 15:34
NULL problem hos disse to.Har handla med dem begge i et partre år nå, og ennå ikke opplevd å få feil varer.
Er i grunnen ikke så mye å gjøre feil heller her da.
De indre festene er forskjellige, så der skal du ha en Stk Venstre, og en Stk høyre.
De ytre festene er like på begge sider.
Ta også med boltstett for begge om de ikke skulle være inkludert. Dette KAN variere, så sjekk kun at alt er der.
Hvis fortsatt usikker, så er salgssjefen hos FCP, Mike, en svært trivelig kar å snakke med.
Glimrende service på det stedet.
Mekonomen skal vel ha omtrent hva hele pakka koster fra Statene for kun ETT av festene. Ikke mye billig der.
BCB er kanskje noe billigere enn Mekonomen, men jeg har for egen del nærmest gått helt over til å kjøpe det meste fra de to nevnte. Priseksempler: Varmeapparatregister Ca Kr. 600,- inkl frakt, beste pris i Norge ligger på over 900,-
Evaporator for AC: Ca 250,- + frakt hos FCP, mens du betaler godt over 750,- i Norge.

Garanterer deg trygt kjøp hos disse to i alle tilfelle.

crazykim
13/06/12, 15:37
Ok. Da skal e se hva e finner ut av. :D håper dette ordner seg :P Tusen Takk for kjempe god hjelp.

crazykim
13/06/12, 15:45
NULL problem hos disse to.Har handla med dem begge i et partre år nå, og ennå ikke opplevd å få feil varer.
Er i grunnen ikke så mye å gjøre feil heller her da.
De indre festene er forskjellige, så der skal du ha en Stk Venstre, og en Stk høyre.
De ytre festene er like på begge sider.
Ta også med boltstett for begge om de ikke skulle være inkludert. Dette KAN variere, så sjekk kun at alt er der.
Hvis fortsatt usikker, så er salgssjefen hos FCP, Mike, en svært trivelig kar å snakke med.
Glimrende service på det stedet.
Mekonomen skal vel ha omtrent hva hele pakka koster fra Statene for kun ETT av festene. Ikke mye billig der.
BCB er kanskje noe billigere enn Mekonomen, men jeg har for egen del nærmest gått helt over til å kjøpe det meste fra de to nevnte. Priseksempler: Varmeapparatregister Ca Kr. 600,- inkl frakt, beste pris i Norge ligger på over 900,-
Evaporator for AC: Ca 250,- + frakt hos FCP, mens du betaler godt over 750,- i Norge.

Garanterer deg trygt kjøp hos disse to i alle tilfelle.

http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/17954/nm/1993_1997_Volvo_850_Rear_Trailing_Arm_Bushing_Kit_ Left_Side/category_id/181
Er dette foringen for den ene siden?????

crazykim
13/06/12, 17:19
Når man bestiller fra utlandet hvordan fungerer det med moms og toll og alt det dere der. blir det noe mer kostnad en det som vil stå i nettbutikken for hos eks: FCP ??????

850GLTsilver
13/06/12, 20:54
Blir noe mere enn hva som kommer frem på FCP ja.

25% moms samt tollklareringsgebyr.

Og den foringen du viser til er den som skal på Venstre side ja.
HER (http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/17962/nm/1993_1997_Volvo_850_Rear_Trailing_Arm_Bushing_Kit_ Right_Side/category_id/190) er høyre, og HER (http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/17930/nm/1993_1997_Volvo_850_Rear_Trailing_Arm_Link/category_id/190) er den du skal ha to av.

Ta med et par av DISSE (http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/17938/nm/1993_1997_Volvo_850_Rear_Trailing_Arm_Link_Bolt/category_id/190) også, da den bolten ikke er med foringen.
For de indre foringene er alle bolter som er nødvendige med.