PDA

Vis full versjon : Skandaløs Bilia AC service



gswede
11/06/12, 13:46
gammel tråd, ikke lenger relevant kritikk

Øygard
11/06/12, 14:20
Eg har ikkje lyst å bli ein sånn mekanikar...

ovlov86
11/06/12, 14:23
Men neida, fikk beskjed om at de ikke fikser kompressorer, de bytter dem. FOR FAEN MANN, 1 jævla skrue. En åpenbar en. Jeg gir meg ende over.

Helt jævla idiotisk....

gswede
11/06/12, 14:36
.......

Martin.S
11/06/12, 15:28
Er det mulig?

Svirre
11/06/12, 16:51
Litt info om Bilia pr. dd: De skal selge mest mulig; derfor!

sekse
11/06/12, 18:35
Wow! Mildt sagt elendig, ikke mange volvoverksteder jeg kjenner til som faktisk er dyktige og serviceinnstilte.

Ekren
11/06/12, 20:36
Det er ikke mekanikere :)

kalles for delebyttere i disse dager ;)

ArneR
11/06/12, 22:37
Ja, og ingenting repareres lenger, de bytter den defekte komponenten.

Takke meg til gammel dritbil man kan skru på selv.. :p

Oxcyder
19/06/12, 22:47
Siden vi allerede snakker om Bilia forhandlere her, så vil jeg bare dele en erfaring fra Bilia økern (så slipper jeg å lage egen tråd).
Spurte hvor mye de skulle ha for å montere senkesett rundt om... 8000,- sa mannen, og la til at de ikke likte å montere senkesett. Er det inklusive Volvo deler spurte jeg da, nei da ville det komme på 18.000,- sa mannen og gliste til meg. Da sa jeg at det er jo en helt sprøtt hvilke priser de opererer med, og spurte hvordan han klarte å få til den prisen, jo det var det Volvo hadde regnet ut at det kostet i arbeid. Hallo sa jeg, det kan da umulig ta mer enn halvtime på hvert hjul for en trent mekaniker, så sa jeg at da prøver jeg heller å montere det selv. Halvtime spurte mannen meg, FILM OG VIS MEG AT DU KLARER DET A!!! Jeg dro hjem og begynte å youtube søke på skifting av fjærer og dempere...
... vel det tok meg kanskje ett par timers arbeid pr. hjul pga. rustede umbrakospor (måtte borre ut muttere på "kyllingbeina" og demperne). Men så skal det sies at jeg aldri hadde mekka skikkelig på bil før dette.
Idag er bilen godkjent med senkesett og jeg er bare en natts arbeid fattigere, men de 8000,- kr. fikk jeg beholde selv!

93_volvo960
20/06/12, 00:12
Siden vi allerede snakker om Bilia forhandlere her, så vil jeg bare dele en erfaring fra Bilia økern (så slipper jeg å lage egen tråd).
Spurte hvor mye de skulle ha for å montere senkesett rundt om... 8000,- sa mannen, og la til at de ikke likte å montere senkesett. Er det inklusive Volvo deler spurte jeg da, nei da ville det komme på 18.000,- sa mannen og gliste til meg. Da sa jeg at det er jo en helt sprøtt hvilke priser de opererer med, og spurte hvordan han klarte å få til den prisen, jo det var det Volvo hadde regnet ut at det kostet i arbeid. Hallo sa jeg, det kan da umulig ta mer enn halvtime på hvert hjul for en trent mekaniker, så sa jeg at da prøver jeg heller å montere det selv. Halvtime spurte mannen meg, FILM OG VIS MEG AT DU KLARER DET A!!! Jeg dro hjem og begynte å youtube søke på skifting av fjærer og dempere...
... vel det tok meg kanskje ett par timers arbeid pr. hjul pga. rustede umbrakospor (måtte borre ut muttere på "kyllingbeina" og demperne). Men så skal det sies at jeg aldri hadde mekka skikkelig på bil før dette.
Idag er bilen godkjent med senkesett og jeg er bare en natts arbeid fattigere, men de 8000,- kr. fikk jeg beholde selv!

Jeg kan bare istemme at Bilia Økern ikke bør være verkstedet man velger som førstevalg....... jeg har sluttet å bruke dem, bare tull omtrent hver gang. Jeg skjønner ikke at dem får kunder med den service/kundebehandlingen som foregår der :confused: