PDA

Vis full versjon : Skandaløs Bilia AC service



gswede
11/06/12, 13:42
2005 V50 T5 med tvilsomt fungerende ac de siste mnd ble i dag levert inn til Bilia Stavanger.
Siden i fjor høst har ac blåst mindre og mindre kaldluft, bestillte derfor service og rens av anlegget.

Etter å ha ventet 3 timer kommer mekanikeren ut til meg og sier at ac kompressoren er defekt, blir i samme slengen fortalt at en ny med montering kommer på 8250,-

Jeg ber mekanikeren vise meg problemet, det er åpenbart - clutchen står ut en god 1,5 - 2cm ut av kompressoren. Jeg lar meg fortelle at akslingen er løs og dermed defekt. Så langt så vel, time bestilles for montering av ny kompressor til nevnte pris.

Når jeg kommer hjem dveler jeg over ac clutch problemet som er kjent på 850modellene (pga av alder og korrosjon hender det at clucthen må shimmes).
Kikker over gamle tråder på temaet hva angår 850 og legger merke til at det skal være en skrue som holder clutchplata på plass.
Går da sporenstreks under bilen og finner ingen skrue. Graver litt i verktøyskuffen og finner en passende der, skrur denne i samtidig som sleggemakt må til for å hjelpe clutchplata inn. Totalt 20 minutter etterpå fungerer ac som aldri før.

Reiste så ut til Bilia å forklarte verksmester og mekaniker hva jeg mente om nivået, her betaler man 1500kr timen for at proffe folk skal jobbe på bilen og så har de faen ikke åpnet side 1 i læreboka engang.
En smule ydmykhet burde være på sin plass når det viser seg at deres 8000kronerløsning er hvisket vekk for prisen av en skrue, til la oss si 1krone.
Men neida, fikk beskjed om at de ikke fikser kompressorer, de bytter dem. FOR FAEN MANN, 1 jævla skrue. En åpenbar en. Jeg gir meg ende over.

volvoRsport
11/06/12, 13:52
§9 Dobbelposting er ikke tilatt.
Tiltak ved brudd på denne regel er at tråd i feil forum / minst passende forum slettes uten forvarsel.