PDA

Vis full versjon : mye å velge i deler :S



Sollien
11/06/12, 10:00
:confused:

sitter på http://www.volvopartswebstorecom å skal finne noe småterier.. merker det er mye å velge i, noen som kan hjelpe så jeg ikke bestiller helt feil..?'

var på meca å fikk pris på 5958,- men synst det var litt stivt...
det jeg trenger er som følger :

bærebro V 1215-39435HD
bærebro H 1215-39436HD
fjærbein forann 1220-334611

bilen er forøvrig en 02 S60 2.0T med volvo's sportsunderstell :)

om noen kunne funnet ut hva det var nøyaktig jeg trengte hadde jeg satt stor pris på det ;)

iPaal
11/06/12, 10:56
www.scstyling.no. Velger du bilen din der er det ikke så mye å velge i. Mange anbefaler å bytte ut foringene i de bruene du har med polyforinger. Lengre holdbarhet og bedre å kjøre med.

Er du VCCN medlem får du rabatt hos scstyling. Blir rundt 800 kr pr bru.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sollien
11/06/12, 19:05
hva er forskjellen på den vanlige demperen og advantage ? er jo greit at det er lik oppførsel på begge sider :s

iPaal
11/06/12, 19:52
hva er forskjellen på den vanlige demperen og advantage ? er jo greit at det er lik oppførsel på begge sider :s

Advantage har litt mer sportslige egenskaper og passer til feks senket bil. Selvfølgelig må man ha lik "oppførsel" på begge sider. Derfor bytter man skjelden eller aldri 1 støtdemper. En støtdemper blir dårligere etter en tids bruk. Setter du inn 1 støtdemper av samme type vil det mest sannsynlig bli en forskjell uansett. Jeg tar som regel alle 4 når jeg først bytter. Og når du først bytter støtdempere hadde jeg tatt med fjærbeinslager og nedre foring i samme slengen. Gjerne stabilisatorstaget også. DETTE (http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/110691/nm/Volvo_S60_Struts_Shocks_Mounts_Spring_Seats_Suspen sion_Kit_/category_id/181)settet innholder alt du trenger.

Sollien
18/06/12, 21:05
Advantage har litt mer sportslige egenskaper og passer til feks senket bil. Selvfølgelig må man ha lik "oppførsel" på begge sider. Derfor bytter man skjelden eller aldri 1 støtdemper. En støtdemper blir dårligere etter en tids bruk. Setter du inn 1 støtdemper av samme type vil det mest sannsynlig bli en forskjell uansett. Jeg tar som regel alle 4 når jeg først bytter. Og når du først bytter støtdempere hadde jeg tatt med fjærbeinslager og nedre foring i samme slengen. Gjerne stabilisatorstaget også. DETTE (http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/110691/nm/Volvo_S60_Struts_Shocks_Mounts_Spring_Seats_Suspen sion_Kit_/category_id/181)settet innholder alt du trenger.

så jo greit ut det :P men på bærebruene finner jeg ikke motorkoden min :( har dette mye å si så lenge jeg kjøper til turbo? ev er det et h..... styr å bare skifte foringene? har dårlig tilgang til presse for tiden :S

iPaal
18/06/12, 22:09
så jo greit ut det :P men på bærebruene finner jeg ikke motorkoden min :( har dette mye å si så lenge jeg kjøper til turbo? ev er det et h..... styr å bare skifte foringene? har dårlig tilgang til presse for tiden :S

Bærebruene passer om hverandre. Det er ikke et helvete å bytte foringene, men du må ut med bruene å sette de i ei presse. Prisforskjellen er ikke enorm, så bytt like gjerne hele brua. Går du for bare foringer hadde jeg valgt en oppgradert versjon fra feks ipdusa.

Sollien
18/06/12, 22:14
takker å bukker så jeg får støvsmak i munnen :P bytter hele dritten jeg da :P var jo tross alt grei pris ;)