PDA

Vis full versjon : Lys bagasjerom V70 D5 -05



cnotvik
10/06/12, 12:38
Jeg får ikke interiørlyset i bagasjerommet på min V70 -05mod til å virke. Har sjekket pæra, og den er hel. Virker som det ikke er strøm frem til lampa. Finner ingen bryter så tenkte kanskje at det henger sammen med låsen på luka på en måte. har hatt av trekket innvendig på luka uten å bli noe klokere. sentrallåsen og alt annet fungerer som det skal. Noen som har tips om hva som er galt her?? :-)

tigergutt89
10/06/12, 12:42
kan værra dårlig kontakt på kablene der hvor pæra er, har du sjekka det?

tigergutt89
10/06/12, 12:42
kan værra dårlig kontakt på kablene der hvor pæra er, har du sjekka det?
eller i andre enden selvfølgelig.

cnotvik
10/06/12, 13:02
Kablene og kabelskoene ser fine ut på pæra. hadde ikke små nok målepinner på måleinstrumentet så jeg fikk målt om det var strøm riktignok, men skulle likt å vite hvor og hvordan bryteren sitter plassert, og funksjonen på denne.

TommyG
10/06/12, 13:52
Brytern sitter vel i låsekassen. Jeg hadde brudd i ledningene til den og fikk da hele tiden beskjed om at luken var åpen, og bagasjeroms lyset sto på hele tiden. Kablene til låsekassen går i hengselen på venstre siden av luken

Sent from my XT910 using Tapatalk 2

cnotvik
10/06/12, 14:00
Da skal jeg sjekke låsekassen og evt kablene opp til lampa. mistenker noe kabelbrudd ja. for hvis jeg låser opp bilen og kun åpner bakluka så låser bilen seg igjen etter 2 min ca. akkurat som at den ikke registrerer at luka åpnes. men sentrallås og alt annet fungerer som det skal.

HansM
10/06/12, 17:49
Da skal jeg sjekke låsekassen og evt kablene opp til lampa. mistenker noe kabelbrudd ja. for hvis jeg låser opp bilen og kun åpner bakluka så låser bilen seg igjen etter 2 min ca. akkurat som at den ikke registrerer at luka åpnes. men sentrallås og alt annet fungerer som det skal.

Er svakhet på ledningsmatta der ledningen kommer ut av taket ved hengsla. Bruddet(ene) er skjult bak ei nettingstrømpe. Hadde selv brudd halvparten av ledningene... Men bare ta med seg et ohm-meter så finner man fort ut om det er brudd. :)