PDA

Vis full versjon : Stromberg 175 CDUS, b23, vil ikke starte "normalt". Justering/monteringstips.



Lite
08/06/12, 21:30
Har montert A innsug og en 175 CDUS gasser på en b23 motor. Kjøpte gasseren "overhalt", monterte denne uten diverse vakum da motoren er "ribbet"(bygget i båt). Problemet er at jeg får ikke start uten "juks". Motoren vet jeg starter, den starter med min "dårlige" solex gasser. Problemet ligger i at den "ikke drar opp stemplet" i gasseren, for jeg har "lirket" det opp ca 5mm med en kile, og da starter motoren.

Hvis jeg tar vekk kilen faller stempelet og motoren stopper. Har holdt det oppe med fingeren, og når det står "lavt" klarer ikke motoren å dra det opp og ideen er vell at dette skal dra's opp av vakumet i gasseren?

når jeg har lurt stemplet opp klarer jeg også å ruse motoren helt fint, den drar da litt i stemplet...

Alle tips, triks og ideer mottas med stor takk :)

Batland
08/06/12, 22:47
Sjekk gummibelgen nøye og se etter hull.
Sørg også for at forgasserstempelet står riktig vei, dvs at hullene i bunnen av stempelet er på motorsiden av dysen.

Lite
09/06/12, 09:20
Takker for svar :) får åpne å se.
Trenger man "spesialverktøy" til denne stromberg'en også?

Batland
09/06/12, 09:43
Gulkork forgasserene er grei på den måten at man klarer "alt" med vanlig verktøy.

Lite
12/06/12, 15:13
Hei igjen! Du hadde rett i dine tanker ang stempelet, det sto feil vei med hullene mot luftfilteret. Når jeg snudde denne ville faktisk motoren starte, men gikk ureint og stoppet lett. Når den stoppet hostet den bensin ut i bakkant(kan være at det kom ut av de 2 sorte hullene i bakkant).

Tror denne må i atomer og bygges opp rett, for den "overhalingen" som var gjort av tidligere eier var nok ikke helt etter boka.
Finnes det noen info lett tilgjengelig for overhaling av disse gasserne?
Har lånt en pierburg 175 nå, den ser ut til å virke bra :)