PDA

Vis full versjon : 740tic som ikke starter



Baum91
20/04/10, 17:04
Lager et innlegg her også!

Okeei.

Det er en volvo 740 tic 87 mod.
ET motor..gått 315km

første problemet var at den jaget på turtal når jeg sette bilen i P (er automat)

så stod bilen stille i en uke, så når jeg skulle starte den ville den ikke helt med engang.. kom til slutt..stod å jaget noe voldsomt på turtall

brukte bilen ei stund. funket helt fint, stoppet en liten stund.. startet igjen å skulle sette den i D å kjøre så berre døde den vekk.. å ville ikke starte igjen.! :S
Stod å venta en stund.. prøvde igjen å da startet den.. men måtte halde den på turtal for at den skulle gå!

fekk den i D og kjørte.. å då gjekk den helt fint.! stoppet bilen å starten den 2 -3 ganger etter det..
siste gangen jeg startet den så gjekk den et lite stykke så bare sloknet den vekk igjen!
ville ikke starte i det hele.!! så begynte jeg å skifte forskjellige deler, men ingenting fungerte! tok ut pluggene..tørket dem for bensin..sette dem inni igjen å den startet.. kjørte litt men så stoppet den igjen.prøvde å søke etter forskjellige feil og fant ut at det kom hvit olje ut av et filter som går ned på det røret som kommer fra blokka skiftet noen deler der å den startet igjen! kjørte en stund då også før den sloknet vekk igjen. mer feilsøking og skifting av deler! skiftet toppakning, og då startet den gijen stod å gjekk en stund, kjørte en runde.. parkerte..sto å gjekk litt å så bare sloknet den igjen å etter det har den ikke startet

virker som at den vil men de skjer ikke noe!

kan jo ramse opp det som har vært skiftet:
Toppakning
Begge bensinpumpene(den under bilen er skiftet 2 ganger)
Fordeler
Coil
Bensin rele
Plugger
Plugghetter
Olje
2 stk følere (dei som er bak på blokka)
Tenningslås
Den hjerna/motorstyringa som ligger over batteri
Luftmengdemåler


Snart hele motoren! å der er ikke noe tegn til at den vil gå! får gnist og bensin å den tender.!
men er olje i den slangen som går til turbotrykksmåleren:S
ryker også ut av de lille filteret som går ned på blokka.. lukter bensin der! å kommer ut hvitt skum og olje!
Kjølevesken forsvinner!


noen som kan hjelpe meg?

prøvd å forklare så godt jeg kan ! spør om dere ikke skjønner hva jeg mener

bilen har stått i ro i 1 måne ihvertfall! så lenge at folk har begyndt å stele blinklysa mine
håper på hjelp! kjedelig å vere uten bil :(

Baum91
23/04/10, 15:21
bump... ??????

Baum91
29/04/10, 21:34
???????

visløff
29/04/10, 23:18
[QUOTE=Baum91;60523men er olje i den slangen som går til turbotrykksmåleren:S
ryker også ut av de lille filteret som går ned på blokka.. lukter bensin der! å kommer ut hvitt skum og olje!
Kjølevesken forsvinner!
[/QUOTE]


dette tyder på at turboen er slitt, og at den lekker olje. Og når kjøleveska forsvinner og det lukter bensin fra veivhus ventilasjonen og hvit olje tyder det sterkt på at toppakningen er gåen. vet ikke om det kan ha noe og si på at den har jaget på turtal men det tror jeg kan være tomgangs regulator/motor som ikke er som den skal, den sitter under innsuget, en T formet sak med 2 slanger på og en kontakt.

Baum91
01/05/10, 21:49
dette tyder på at turboen er slitt, og at den lekker olje. Og når kjøleveska forsvinner og det lukter bensin fra veivhus ventilasjonen og hvit olje tyder det sterkt på at toppakningen er gåen. vet ikke om det kan ha noe og si på at den har jaget på turtal men det tror jeg kan være tomgangs regulator/motor som ikke er som den skal, den sitter under innsuget, en T formet sak med 2 slanger på og en kontakt.

har skiftet tomgangsregulator og toppakningen :)

men den starter jo ikke..er det fordi turboen er slitt?

visløff
01/05/10, 22:46
nei, den er ikke avhengig av turboen for starte. du får ikke tatt kompresjons test av motoren da, i tilfelle noe annet skulle ha gått når den gamle pakningen gikk.

Tveite Performance
01/05/10, 22:57
eg ville kontrollert lednings nettet. er ofte de blir problemer etter toppakning skift på dei bilene. lednings nette er så porøst og begynner du å koble om så blir de berre problemer.

er ikkje sikkert de er det som er problemet. men eg har balt med de 2 ganger.

Baum91
01/05/10, 23:01
dette tyder på at turboen er slitt, og at den lekker olje. Og når kjøleveska forsvinner og det lukter bensin fra veivhus ventilasjonen og hvit olje tyder det sterkt på at toppakningen er gåen. vet ikke om det kan ha noe og si på at den har jaget på turtal men det tror jeg kan være tomgangs regulator/motor som ikke er som den skal, den sitter under innsuget, en T formet sak med 2 slanger på og en kontakt.


nei, den er ikke avhengig av turboen for starte. du får ikke tatt kompresjons test av motoren da, i tilfelle noe annet skulle ha gått når den gamle pakningen gikk.


oki! men hvorfor vil ikke den starte? åååhh.. har jo prøvd alt nesten men!! :(