PDA

Vis full versjon : hvordan stabstag anbefalles på 240



Marius
08/06/12, 19:14
ser ipd har to sett 25/25 og 25/22.
noen som har erfaringer?
eller skal jeg gå for whiteline 24mm og dobble orginale bak?

Ekren
08/06/12, 21:38
Har 23/21 fra r-sport på min.

det er sånn fin mellomting :)

Marius
08/06/12, 22:12
Har 23/21 fra r-sport på min.

det er sånn fin mellomting :)

men det får man vel ikke kjøpt mere?
bilen skal stort sett bare brukes på banekjøring, men greit å finne en god balanse på ting

lowteck
09/06/12, 11:02
ser ipd har to sett 25/25 og 25/22.
noen som har erfaringer?
eller skal jeg gå for whiteline 24mm og dobble orginale bak?

Til en gatebil hadde jeg gått for 25/22,gule koni framme og clubsport bak og passet på at bilen ble linjerett:D

Kohler
20/06/12, 02:08
Kjører med 25/25 på min bil, funker veldig bra til vanlig bruk, samt når man ska kjøre aktivt

Ola Moen
20/06/12, 03:08
Jeg kjører 23mm (240 Turbo) i front og 26mm (260 Ambulanse) bak etter mye prøving og feiling. Det gjør at jeg kan kjøre slappere dempere bak, som igjen gjør at bakparten sitter bedre fast i svinger og ved pådrag.

Marius
23/06/12, 19:44
Jeg kjører 23mm (240 Turbo) i front og 26mm (260 Ambulanse) bak etter mye prøving og feiling. Det gjør at jeg kan kjøre slappere dempere bak, som igjen gjør at bakparten sitter bedre fast i svinger og ved pådrag.

nå ble det ipd 25/25 stag på meg, og bilstein clubsport dempere forran, hva ville du gått for bak? har ikke handlet der enda
hvordan fjærer bruker du? finnes det noen andre alternativer enn lesjøfors? gjerne med tuv papirer

Ola Moen
24/06/12, 00:24
Jeg har kjørt med så mye bak :) Noen helt greie dobbelvirkende gassdempere holder lenge om du har skikkelige foringer og krengestag. Jeg kjører lesjöfors nå. Men har også brukt Åkrene-fjærer, H&R, og Jamex. Åkrene er spesialbestilte fra fabrikken i Østfold. Lesjöfors som jeg bruker på 242'n nå, er egentlig til 245. De er litt hardere enn de til sedan. Men dette er mye smak og behag. Jeg liker at bilen sitter fast i svinger. Vil du ha en som slipper lett i ræva, så kjører du bilstein eller gule koni bak. 240 liker gjerne litt mykere dempere kombinert med stive foringer og krengestag bak. ellers begynner de bare å "hoppe" når det blir for stive dempere. :)

Marius
24/06/12, 10:47
Jeg har kjørt med så mye bak :) Noen helt greie dobbelvirkende gassdempere holder lenge om du har skikkelige foringer og krengestag. Jeg kjører lesjöfors nå. Men har også brukt Åkrene-fjærer, H&R, og Jamex. Åkrene er spesialbestilte fra fabrikken i Østfold. Lesjöfors som jeg bruker på 242'n nå, er egentlig til 245. De er litt hardere enn de til sedan. Men dette er mye smak og behag. Jeg liker at bilen sitter fast i svinger. Vil du ha en som slipper lett i ræva, så kjører du bilstein eller gule koni bak. 240 liker gjerne litt mykere dempere kombinert med stive foringer og krengestag bak. ellers begynner de bare å "hoppe" når det blir for stive dempere. :)

dette er lærerik lesning, har du noen gode dobbeltvirkende dempere å anbealle da?

Ola Moen
24/06/12, 15:57
Jeg har brukt KYB Gassdempere, Monroe Sense-a-track, Gabriel Gassdempere. Tilogmed prøvd Biltema sine. De fungerer forsåvidt helt greit, men de holder jo ikke så lenge da. :/ Røde Koni dempere kjører jeg med nå, og har stilt de inn på det mykeste. Det er på grensa til å bli for stivt igjen. Som sagt, dette er bare min erfaring. :)

Marius
24/06/12, 17:47
Jeg har brukt KYB Gassdempere, Monroe Sense-a-track, Gabriel Gassdempere. Tilogmed prøvd Biltema sine. De fungerer forsåvidt helt greit, men de holder jo ikke så lenge da. :/ Røde Koni dempere kjører jeg med nå, og har stilt de inn på det mykeste. Det er på grensa til å bli for stivt igjen. Som sagt, dette er bare min erfaring. :)

da tror jeg det blir biltema nå, rett og slett for å teste ut litt.....