PDA

Vis full versjon : Låsesylinder til førerdør på x70



hgnubel
08/06/12, 18:56
Noen som vet om det er mulig å kjøpe ny låsesylinder, eller om man må kjøpe helt nytt håndtak?

Kan se ut som håndtaket kommer komplett med låsesylinder..

850GLTsilver
09/06/12, 19:22
Selges løse sylindere ja.

Bestiller du hos Volvo, kan du få like sylindere med de du alt har, dersom du har den koden som var sttøpt inn på en liten plastflik på hovednøkkelen originalt. Mulig de kan finne rett låskode på chassisnummer også.

Tør nevne at jeg har et sett låssylindere, riktignok til 850, liggende her, men kun en servicenøkkel.
(Får ikke betjent bagasjelokk-sylinderen og hanserommet)
Men her er det vel mulig å få slipt opp "hovednøkkel" hos en låssmed.

hgnubel
09/06/12, 19:37
Skal ha Kronor-gliset på service hos Volvo mandag, så får stille dem til veggs da...

Har lest litt her (http://www.svenska85x70klubben.se/forum/viewtopic.php?t=12597) og tror jeg skal klare å pusle sammen en frisk sylinder til å passe med hovednøkkelen jeg allerede har, hvis Volvo skal ha drøye priser for dette. Om sylindere fra 850 passer tviler jeg på, ref den artikkelen jeg nettopp linket til, men jeg skal nok klare å få tak i noe :)

Problemet med den som står i bilen nå er at jeg var urutinert da jeg skulle ha ut låsen, og klarte å knekke den mekanismen på baksiden som holder låsepinnen på plass.

kristian850
10/06/12, 18:52
koster 1100,- hos volvo med ny sylinder som passer til den gamle nøkkelen, de trenger bare skilt nummeret.

hgnubel
14/06/12, 11:23
De trengte litt mer enn skiltnr på min som er importert, men det ordnet seg fort :) Blir montering i dag håper jeg. Takk for tips!

850GLTsilver
14/06/12, 21:51
Ett nummer er ALLTID sikkert: VIN.
Det vil si, om da ikke vesentlige deler av bilen er skiftet da, som motor, girkasse og lignende.
Men på motor så kan man ta med seg motornummeret.
Er utrolig så lett det er å finne korrekte deler basert på VIN i alle fall.

hgnubel
15/06/12, 08:36
VIN hjelper alltid, men når bilen opprinnelig er tysk har visst ikke norske forhandlere mulighet til å finne låskoden sånn uten videre. De måtte ihvertfall sende en mail til söta bror med VIN for å få den, men det gikk så raskt og smertefritt at jeg hadde nok ikke fått det med meg hvis ikke jeg hang over skulderen til han på delelageret :)

Er forøvrig kjekt å være "på hils" med de på delelageret hos min lokale volvodealer, men er kanskje et faresignal på at jeg har lagt igjen for mye penger der når de husker både navn og regnr på bilen min fra gang til gang :p