PDA

Vis full versjon : Passer baksetene fra stv til sedan?



b230k
08/06/12, 06:17
Noen som vet om baksetene i stv passer i sedan?

BlåFare
08/06/12, 07:00
kun putene som kan passe, selve baksetet er forskjellig fra stv til sedan. (dog usikker på dette, men kan ikke være umulig)
Om du har fellt ned baksetet i stv og hadd ute i sedan så ser du dette tydelig også.

b230k
08/06/12, 08:57
Skjønner. skal skru av på sedan og sammenligne. Jeg får tak i et Pent interiør fra en stv om jeg ønsker. Grå stoff interiør og Sort gulv. På sedan har jeg brun :p

larsverm
08/06/12, 16:36
Både ryggen og "sittedelen" på 245 er designet for å vippes framover, så dette er tvilsomt. Om det er interessant nok, kanskje det lar seg gjøre å ta av kledningen og tilpasse den til rett type sete?

VolvoR-Sport
08/06/12, 17:38
sitteputa kan og vippes frem på sedan om jeg ikke husker feil?

larsverm
08/06/12, 18:20
I og for seg mulig, for det er evt en del av måten den er festet og kan demonteres på. Men det er nok en viss forskjell på formen og sikkert også "funksjonen".

Volvo-turbo
08/06/12, 20:11
sitteputa kan og vippes frem på sedan om jeg ikke husker feil?

242/244 var aldri desiget slik at men kunne med enkelhet vippe sitteputa framover.

larsverm
08/06/12, 20:57
Nei, helt klart - det eneste måtte være om den må vippes framover hvis man demonterer den...? Så lenge siden sist jeg har gjort at det husker jeg ikke sikkert.

Ellers har jeg sett på "oversiktsbilder" over 244 og 245 i en brosjyre - og man kan dessuten se at setene ikke er likt utformet. Man tenker kanskje ikke over det ellers, men det er ikke så vanskelig å se når man kan sammenligne direkte.

volvo
09/06/12, 11:07
På sedan er ryggen enkelt sagt bare en skumgummi bit, som hviler mot karosseriet/rammen bak setet.
Helt annen oppbygging på stv. seteryggen som er "selvbærende/stiv", og også skal stå imot event. last/trykk bakfra.