PDA

Vis full versjon : Avtagbart hengerfeste V70N



degocostly
07/06/12, 19:24
Litt usikker på hvor jeg skulle poste dette men.. Har et avtagbart hengerfeste på min v70, der kroker sto på da jeg kjøpte bilen. Forrige eier hadde prøvd å tadd det av, men fikk ikke nøkkelen skikkelig i. Jeg prøvde ista, og bare halve nøkkelen går inn i låsen, så jeg får ikke vridd om. Tørr ikke dra så hardt heller så. Fylte opp låsen med låsolje nå, og får prøve igjen senere. Men finnes det noen gode triks for å fikse dette? Jeg har helt garantert riktig nøkkel :) Blåse litt trykkluft inni kanskje?

iPaal
07/06/12, 19:38
Trykkluft kan hjelpe, men også gjøre ting enda værre. Låsolje eller rustløser og la det virke en stund sånn du har gjort. Kan være lurt å finne en tynn ståltråd eller lignende å prike forsiktig inni der. Mest sannsynlig er den full i møkk. Men den kan jo være defekt også. Har den sittet på lenge kan den ha rustet helt fast slik at du bare må borre ut låsen for å få det av.

Jeg tar av min etter bruk og legger den inn i tilhørende pose og legger den sammen med reservehjulet. Like fin som ny :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

degocostly
07/06/12, 21:35
Ok, får prøve igjen imorgen når sprayene har fått virke litt :)
Ja, planen var å ta det av siden det ikke brukes nå. Forrige eier hadde ikke tatt det av siden det ble montert, sikkert derfor det sitter så jævlig.

Christian85
08/06/12, 19:35
Ja, da er det vits å investere i avtagbartfeste.... viktig å ta av og smøre det litt med tykk olje/fett...

degocostly
10/06/12, 10:59
Da jeg endelig fikk rundt nøkkelen så fikk jeg ut hele låsen :D Den knakk av... Så da var det ingen sak å ta det av lengre :) Tror jeg beholder det uten lås også :) Smurt opp det som smøres kan, lagt det trygt og fint bak i bilen :)

degocostly
11/07/12, 20:45
Kan jeg bruke mitt avtagbare hengerfeste til å dra vogn når låsen på det er borte? Eller blir det risky?

iPaal
11/07/12, 20:54
Kan jeg bruke mitt avtagbare hengerfeste til å dra vogn når låsen på det er borte? Eller blir det risky?

Låsen er der bare for å hindre at det blir stjålet såvidt meg bekjent.

Eirik R
11/07/12, 23:11
Låsen er der bare for å hindre at det blir stjålet såvidt meg bekjent.

Ingen problem å la være å bruke låsen, er som iPaal sier for å hindre at den blir stjålet.

degocostly
11/07/12, 23:26
Flott, takk for svar :) Får bare plukke av det etter kjøring, så den eneste måten å stjele hengerfestet på er å ta det av i fart :D
Da blir det festival!!