PDA

Vis full versjon : Turbokonvertere 2,5l 20v motor i 855



Svirre
06/06/12, 23:00
Jeg har ikke latt tanken slippe nei :rolleyes:

Hva trengs sånn utenom det grunnleggende? (Grunnleggende -> Turbo manifolder, rør, IC etc) Må jeg ha annet ledningsnett og slikt da?

Det som sitter i er en 2,5l 20V motor på AW-50 aut. kasse. Hadde vært moro om det ikke var så mye jobb :)

mrstfu
07/06/12, 09:02
Sier det igjen jeg, du får et mye billigere og mer driftssikkert opplegg om du kjøper deg en turbomotor. Får tak i helt greie, fungerende T5 i sverige for 10k svenske. Nå skal jeg ikke banne p at turbomanifold ikke passer på 20v sugis-toppen, men er absolutt sannsynlig. I tillegg til det, må du ha styring av wastegaten, kan ikke tenke meg at deter så enkelt å få til i det originale ledningsnettet.

Største problemet, dog, er at kompresjonen er altfor høy. Kompresjonen er vel på 10.1 - 1 eller noe slik, du må ned på 8.5 - 1, eller i den gata. Når du har fått ordnet det, kan du gå i gang med resten:-)

Men lykke til, absolutt spennende om du får det til.

Svirre
07/06/12, 21:57
Hadde vært moro ja, men ser hva jeg må gjøra så får vi se. Motor har jo tross alt gått langt, men hadde ikke gjort noe å fått nedi en snurrebass! :D Selv om jeg syns forbruket og kraften er bra i forhold til utveksling så hadde det være stas med T5. Lurer kanskje på om jeg ikke heller da finner meg noe anna da ja :p