PDA

Vis full versjon : Xenon konvertering S70 2000mod.



Icedog
06/06/12, 17:09
Så var det straks tid for ombyggning av fronten på bilen, og da er også xenon på vei, dette har jeg hatt før på div andre biler og har generelt aldri hatt noe spes problem.
Men har skummet igjennom en del tråder og det dukker opp noen ord/ting som setter meg litt i tankemodus, og det er dette med canbus system.
Nå skal det altså monteres xenon "all over" på fronten, det vil si grøftelys nær og fjern. (vi trenger ikke dra igang hva som er lovlig osv da jeg veit alt det der veldig godt fra før av )
Men vil denne bilen gi meg noen feilmeldinger på en av de tre punktene eller alle tre for den sakens skyld?
Hva kan man evnt gjøre for å slippe feilmelding/er?

Jeg nappa ut kjørelys og da kom det en orangs lampe i dashen så da er det jo en form for varsling ute å går, men trodde da ikke det ville ha så mye å si så lenge det kommer en pære der igjen?
Veldig takknemlig for all hjelp som er fra dere i fourmet!

Erlend
06/06/12, 17:13
Pærevarslinga varsler om effekten går under det han normalt skal være på. Så det kan være at du får pærevarsling opp når du monterer det jeg regner med er 35w xenonkit . Skal ikke si det for sikkert. Prøv deg frem, får du varsling så kand u bestille 50w ballast eller bytte til ett kit med canbus:)

Icedog
06/06/12, 21:09
okay, men jeg griller ikke noen releer eller andre ting dersom ikke noe varsles? :)
Syns jeg så på ett svenskt forum at noen hadde klart å ta livet av lys styringa ved å montere xenon? :)

marhaugen91
06/06/12, 21:12
skal gå bra dette :)

Erlend
06/06/12, 21:17
Tar ikke livet av noen ting:) den er der bare for å gjøre oss oppmerksom på at det er en pære som har gått:) ikke noe mere enn det:) så her er det bare tut og kjør;) mest sannsynlig vil du ikke få det:)

Icedog
06/06/12, 23:12
knall, da ser jeg fram til å montere litt xenon med skuldre litt mere senket ^^

Scania143
07/06/12, 08:15
er det ikkke bare og kjøpe sett MED canbus? Da blir det jo ingen pærevarsling?

mrstfu
07/06/12, 09:14
Forutsatt at x70 har samme pærevarslinga som 850, noe jeg er ganske sikker på at den har, er ikke pærevarsler avhengig av en viss effekt, den gir kun utslag på paralellforskjeller. Altså, om du har to hovedlyspærer på 55w, gir den ikke utslag, men om den ene pæra har en annen wattverdi enn den andre, eller ingen wattverdi i det hele tatt (altså defekt), får du utslag. Hvertfall der hvor det kun dreier seg om to pærer koblet paralellt, som hovedlys. Bremselys er en annen sak, da du har det midtre lyset i tillegg.

Nilsebu
07/06/12, 18:56
Hadde xenon i alle lys på min 97 modell før, og bilen sier INGENTING før en pære faktisk har gått. Den driter i om du har xenon eller ikke. Pass på hvor du monterer ballastene til grøftelysene, slik at disse ikke blir ødelagt av vann.

Icedog
07/06/12, 21:51
Hadde xenon i alle lys på min 97 modell før, og bilen sier INGENTING før en pære faktisk har gått. Den driter i om du har xenon eller ikke. Pass på hvor du monterer ballastene til grøftelysene, slik at disse ikke blir ødelagt av vann.

Takker for tilbakemeldinger :D
Ja må nok finne på noe lurt til akkurat de ballastene ja :)

Nilsebu
07/06/12, 21:54
Hvis du står å ser oppi motorrommet. Jeg teipet (dobbeltsidig teip) ballastene for nær og fjern lys på høyre siden fast i batteriet, og på venstre siden teipet jeg dem sammen, og satte de fast rett framforbi der du fyller på spylervæske. Alle ballastene satt som støpt :)

Icedog
07/06/12, 22:28
Hvis du står å ser oppi motorrommet. Jeg teipet (dobbeltsidig teip) ballastene for nær og fjern lys på høyre siden fast i batteriet, og på venstre siden teipet jeg dem sammen, og satte de fast rett framforbi der du fyller på spylervæske. Alle ballastene satt som støpt :)

knall tips! takker så meget :D :D