Vis full versjon : Xc/v70... Noen som vet om intrumentpanel fra 2007 mod (blå type) passer på 01-04 mod?
Som topic sier. Passer ny type instrumentpanel over på gamle typen? Evt om det er plug and play? Vet det er forskjell på automat og manuell
Nei, disse passer ikke. Det har vært flere elektriske og mekaniske endringer i DIM over årene, noen større og noen mindre.
Vanligvis kan man kun bytte til samme årsmodell, og kanskje et år nyere/eldre.
Flere har likevel eksperimentert med å byttet skiver for å få dem til å se ut som nyere versjoner, men man må ofte modifisere litt for å få det til å passe.
Selv byttet jeg til tradisjonell skive fra en 2005-modell på min 2001, men ser at lyset er blitt endret slik at den nye skiven er ujevnt belyst og med en annen farge enn original.
Ok. Takker for svar :) du har ikke tilfeldigvis bygget om til xenon lykter også? Handler nå nye lykter (fra 2005 mod) og lurer på om du/noen har peiling på hva som må gjøres/endres på? :)
JP_Ra©ingTeam
08/06/12, 17:28
Nei, disse passer ikke. Det har vært flere elektriske og mekaniske endringer i DIM over årene, noen større og noen mindre.
Vanligvis kan man kun bytte til samme årsmodell, og kanskje et år nyere/eldre.
Flere har likevel eksperimentert med å byttet skiver for å få dem til å se ut som nyere versjoner, men man må ofte modifisere litt for å få det til å passe.
Selv byttet jeg til tradisjonell skive fra en 2005-modell på min 2001, men ser at lyset er blitt endret slik at den nye skiven er ujevnt belyst og med en annen farge enn original.
på "gammle" s60/v70 skal det passe om hverandre fram til 04/05mod ( facelift).
etter det skal det skal det vist nok passe på samme måte.. ( da med 04/05mod til 09mod) , Jeg bytta fra 05 til 09mod dim, og det fungerte utmerket.
forøvrig gjelder dette det meste.. av elektronikk, etter som jeg har forstått.. altså 00-05 passer om hverandre og 05-09
Altså du kan ikke bruke dim fra 07mod på en 00-04/05mod.
Skivene kan byttes om , men resterende vill ikke passe.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.