PDA

Vis full versjon : Xc/v70... Noen som vet om intrumentpanel fra 2007 mod (blå type) passer på 01-04 mod?



Kim74OTic
05/06/12, 09:41
Som topic sier. Passer ny type instrumentpanel over på gamle typen? Evt om det er plug and play? Vet det er forskjell på automat og manuell

FroBe
05/06/12, 11:27
Nei, disse passer ikke. Det har vært flere elektriske og mekaniske endringer i DIM over årene, noen større og noen mindre.
Vanligvis kan man kun bytte til samme årsmodell, og kanskje et år nyere/eldre.

Flere har likevel eksperimentert med å byttet skiver for å få dem til å se ut som nyere versjoner, men man må ofte modifisere litt for å få det til å passe.
Selv byttet jeg til tradisjonell skive fra en 2005-modell på min 2001, men ser at lyset er blitt endret slik at den nye skiven er ujevnt belyst og med en annen farge enn original.

Kim74OTic
08/06/12, 10:54
Ok. Takker for svar :) du har ikke tilfeldigvis bygget om til xenon lykter også? Handler nå nye lykter (fra 2005 mod) og lurer på om du/noen har peiling på hva som må gjøres/endres på? :)

JP_Ra©ingTeam
08/06/12, 17:28
Nei, disse passer ikke. Det har vært flere elektriske og mekaniske endringer i DIM over årene, noen større og noen mindre.
Vanligvis kan man kun bytte til samme årsmodell, og kanskje et år nyere/eldre.

Flere har likevel eksperimentert med å byttet skiver for å få dem til å se ut som nyere versjoner, men man må ofte modifisere litt for å få det til å passe.
Selv byttet jeg til tradisjonell skive fra en 2005-modell på min 2001, men ser at lyset er blitt endret slik at den nye skiven er ujevnt belyst og med en annen farge enn original.

på "gammle" s60/v70 skal det passe om hverandre fram til 04/05mod ( facelift).
etter det skal det skal det vist nok passe på samme måte.. ( da med 04/05mod til 09mod) , Jeg bytta fra 05 til 09mod dim, og det fungerte utmerket.
forøvrig gjelder dette det meste.. av elektronikk, etter som jeg har forstått.. altså 00-05 passer om hverandre og 05-09

Altså du kan ikke bruke dim fra 07mod på en 00-04/05mod.
Skivene kan byttes om , men resterende vill ikke passe.