PDA

Vis full versjon : Volvo 240 -90 mod. påbegynnt prosjekt



morti92
05/06/12, 00:23
Litt info om bilen:
Bilen er en 1990 mod. som jeg kjøpte av en litt eldre kar. Før han hadde bilen kun hatt 2 eiere på rundt 70 til 80 år mener jeg å huske. Hadde ikke vært vinterkjørt på 6 år da jeg kjøpte den. Brukte bilen som bruksbil i ca. et halvt år. Fikk visningslapp for feil farge på parklys og eksos på bilen sent i fjor sommer mener jeg å huske. Tok da av skiltene mens planleggingen av T5 motor i bilen surret i hodet mitt. Gikk med en original B230F motor da jeg avskiltet den.
Turbomotor, ble satt i bilen og brukt litt på prøveskilt. Motoren ble tatt ut, og T5 planene var nesten i boks. Så endret planene seg, og motor og alt som skulle settes i bilen ble solgt.

Så det som selges er:
Demontert bil. Dvs. Motor, diff, front er demontert.
Har 2 stk B230F motorer som følger med. 2 stk. L.h 2.4 ledningsnett, kun 1 hjerne. 1 stk. M47 kasse, og en M46 kasse, en 4 trinns med overdrive. Den ene motoren er demontert helt fra hverandre, den andre er nesten klar til å settes i bil.
Får også med en B21et motor, som er demontert. Med turbomanifoil og turbo(radial slakk, ikke aksial så fullt mulig å bruke). som følger med.
Ekstra hovedlykter, nesten helt nye.
Noen sett med originale stålfelger.
1. sett hvite volvo penta hjul.
En ekstra 1031 aksel med sveiset sperre. Sveiset den ene stikkakselen fast i diffen, men bare å varme å slå ut så skal vel det være i boks. (stikkakslene bør byttes, men har 4 stk. som følger med mener jeg)
Bilstein bakdempere.
3" eksosannlegg med downpipe. Hjemme sveiset, men grom lyd.
2 stk sorte bøttestoler fra Autostyle. Gode å sitte i.
Har også Deler av et Helbur, mangler noen rør.
Masse slanger og rør til intercooler. Mangler cooler.
Liten classicvinge.

Planen var å turbokonvertere B230F motoren og bruke Turbomotoren min i en annen bil. Men har litt for mye å gjøre om dagen, så tiden strekker ikke til.

Det et meget pent karosseri uten alt for mye rust. V.skjerm bør skiftes, og litt på bakre kanaler. Ikke noe farlig i det hele tatt. Litt lakkflassing på v. hjulbue bak. Så kunne den trengt en polering.

Bilen står i Nannestad rett ved Gardermoen flyplass. Send melding på 90071921, så kan jeg ringe eller vi kan ta det over sms. Litt vanskelig få tak i hvis du ringer:-P

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/130.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/129.jpg

Bilen står nå på Slattum!

morti92
09/06/12, 13:07
22000,- med Eiker E1 felger.

morti92
12/06/12, 08:50
Skal bort!!

morti92
05/07/12, 14:05
15000,-!! Så får man med alt det jeg eier og har til Volvo. Eiker felgene er solgt. Bøttestolene er solgt. intercooler er solgt.