Vis full versjon : 850 automat - Virker dau ved pådrag
Hei, har en 1996 850 automat 2,5l 10v.
Har fått byttet kasse og det virker som om den er helt i orden.
Det som ikke virker like bra er gasspådrag, virker som om det er litt lite "sprut" i motoren.
Den girer ned ved pådrag som forventet.
Men hvis jeg ligger i 80 og gir litt gass så skjer det ikke noe, gir litt mer gass så girer den ned og øker på.
Den har stått i ca 3 mnd i påvente av ny kasse.
Gode tips mottas med stor takk.
850GLTsilver
04/06/12, 18:36
2.0 sugemotor?
2,5 10V
Men til trådstarter. Noen feilkoder kanskje?
Les ut for å få eliminert eventuelle feil som det da ikke er aktuelt å forfølge.
Er riktignok ingen racerbil disse, men syns den går "greit" min kjære "Dagmar" i alle fall.
2,5 10V
Men til trådstarter. Noen feilkoder kanskje?
Les ut for å få eliminert eventuelle feil som det da ikke er aktuelt å forfølge.
Er riktignok ingen racerbil disse, men syns den går "greit" min kjære "Dagmar" i alle fall.
I got blind on my eyes.. Hadde det vært 2.0 så hadde problemet vært løst vett ;)
Hadde den inne hos Volvo og de fant lamda, eksosrøret var rimelig perforert i fleksikoplingen, så det ble ny katalysator og ny lamda.
Den ar litt høy på Co på EU kontrollen så det ble litt justering på drivstoffsiden (E85) og nytt luftfilter. Var helt i grensen for godkjenning.
Må helst innom verksted for å få lest av kodene da Fenix 5.2 styringa ikke er helt å snakke med med hobbylesere (erfaring så langt).
Har ikke prøvd med den hjemmelagde diodetesteren - kansjke en ide ?
850GLTsilver
04/06/12, 22:29
Løst med andre ord?
Flott i såfall. Den hjemmelagede diodetesteren er verdt et forsøk ja.
Nei, ikke løst.
Har fikset lamda og katalysator.
Byttet automatkasse.
Drar fortsatt dårlig på en måte.
Drar fortsatt dårlig på en måte.
Finn ut hva bilen din gjør fra 0-100 fra fabrikk, og mål dette selv, er det mange sekund i avvik så er det noe gale.
850GLTsilver
09/06/12, 19:26
0-100 på 10V 2,5 med automat er vel på Ca 11 sekunder, eller kanskje opp mot 12,5.
Hvordan er utvekslingen? Har 20V motoren på automat. Skal jo være sprekt det, men har tyskimport og det merkes! Det gjør mye utslag...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.