PDA

Vis full versjon : 850 motor deler...veiv ønskest kjøpt



RUNE-T5r
04/06/12, 01:29
hallo..Vor får man kjøpt veiv og ramme lager til B5234T5 motoren
noen plaser dere anbefaler..?

turb00le
04/06/12, 05:29
veiv og rammelagre er vel samma saken egentlig.
De bør kjøpes hos volvo etter hva jeg har skjønt, pga klaringene.
Mellom øvre og nedre blokkdel står det en bokstavkode, f.eks BAABB
Det angir de forskjellige klaringene for veiva.

Rådelagre kan en bare kjøpe hvor som helst etter hva jeg vet.

Husk å sjekke klaringen med plastigage e.l.

RUNE-T5r
05/06/12, 00:01
det var veiv og rådelager jeg mente..

hva mener du med øvre og nedre blokkdel turb00le...?

turb00le
05/06/12, 04:47
På hvitmotorene er jo blokka splitta ved veiva, nedre delen av blokka er jo på en måte overfallene til veiva.
I denne skjøten står det en bokstavkode ett sted som må skrives ned, da bør personen på volvo klare å bestille riktige lagre.

850GLTsilver
06/06/12, 19:13
På hvitmotorene er jo blokka splitta ved veiva, nedre delen av blokka er jo på en måte overfallene til veiva.
I denne skjøten står det en bokstavkode ett sted som må skrives ned, da bør jøden på volvo klare å bestille riktige lagre.

Beklager at jeg sier det, men går det an å unnlate å bruke uttrykk som "jøde" og slikt for å beskrive mennesker?

Når så det er sagt, så bør man faktisk spandere på seg å måle veivlagerne med plastigauge før man går til det å bestille lager. Kontakter man et motorverksted, Cylmo, Oslo Motorservice eller lignende, så vil man få GOD hjelp til å finne riktige lagre. Å stole blindt på bokstavkoden på blokka(overfallet) når man skal ha nye lagre, blir å se fullstendig bort fra eventuell slitasje på veivakselen.

turb00le
07/06/12, 15:35
Det skal ikke være noen slitasje på ei veiv, hvis veiva er slitt skal den slipes for da har det vært metall-metall kontakt...
Dog kan det som du sier være verdt å måle opp, men tro de fleste vil treffe bra med å bestille etter (****) klassingen på veiva.

RUNE-T5r
08/06/12, 20:26
halloen jeg ønsker å kjøpe ei veiv tilen B5234T5 motor..
er det noen som har det ligende som er bra...??

turb00le
09/06/12, 23:15
har fra 2.0t motoren, men da blir motoren din 2 liter.