PDA

Vis full versjon : Vibrering i bakaksling Volvo 940



white_volvo
03/06/12, 19:13
Hei.

Jeg har en Volvo 940 LT 1997 model som bakakslingen vibrerer på. Den vibrerer når jeg kjører i 4 og 5 gir når jeg gir på litt i et vist turtall.
Hører det "durer" i aklingen. Merker ikke så mye til det med litt gass, men når jeg tråkker halveis på gassen blir det bra vibrering mens på full gass igjen så merker jeg nesten ikke noe. Bilen er chippa og oppjustert trykk.
Vet ikke helt sikkert om det er bakakslingen eller mellomakslingen, men kjennes ut som det kommer fra bakakslingen.
Noen som vet hva dette kan være? Slakke i klokka eller noe?

Jonas Soldal
03/06/12, 19:47
Holder en knapp på at det er dobbeltmasse svinghjulet ditt som gjør dette om du ikke har bytta???

white_volvo
03/06/12, 22:44
Kan sikkert være det ja, har ikke bytta det jeg nei. Har merket at clutcen slurer av og til også hvis jeg gasser på bra i 3 giret, men det kan jo være en annen sak da men :P

Jonas Soldal
04/06/12, 06:11
Ofte sluringen pga. svak clutch som gjør at vulkingen i svinghjulet blir varmt og dermed litt slappt. Hadde det sånn på min før jeg bytta :)

Vetluss
04/06/12, 17:13
Lurer på om jeg har samme problemet, når jeg ligger i 4 og gir på så kommer det en ule lyd bakfra, akuratt som en turbo som begynner og lade seg opp :p

Fancrashtic
04/06/12, 18:09
Kan det være ett av momentstagene som begynner å gi seg? Mitt begynnte å vri på seg, grunnet hard kjøring, da kom det uling fra mellomakslingen pga den tar ani.

Vetluss
04/06/12, 18:22
et av stagene som går fra diffen og ut til hjulet? kan godt vær pga har kjørt ganske hardt. mye spinning.

edit: eller det som går på tvers fra karoseri til bakaksling?

Fancrashtic
04/06/12, 19:03
Det går fra baksklingen på høyre side av diffen og opp i en pinglete ramme som igjen er festet i karroseriet, ja. Er to slike stag, men kun det nederste, heldigvis, som pleier å ta støyten pga den tar imot når du drar på.

Vetluss
04/06/12, 22:34
skiftet du dette da? :)