PDA

Vis full versjon : 850glt tomgangsproblem når varm....



bullxo
03/06/12, 15:18
Hei.. Hadde samme problem tidligere, tenkte en rens av veivhusventilasjonen ++ kunne hjelpe, har gjort dette nå... og hjalp så godt som ingenting.. Bilen starter greit og går pent på tomgang når kald, men når den blir varm, bergynner den å fuske litt, og stopper til slutt, får ikke startet den igjen får den blir kald, Inspill tips??

Erlend
03/06/12, 15:56
Høres ut som bensinpumpe releet ditt som tuller med deg:)

bullxo
03/06/12, 16:24
Tviler litt på det... Hadde gåent rele på den andre jeg har... og var ikke samme "oppførsel"....

850GLTsilver
03/06/12, 17:59
Sjekk den lille termokroppen som styrer sjeldet som regulerer innsugstemperaturen.
Er ikke sjelden den svikter.
Er montert inne i filterboksen, i bunnen der.
Koster ca en hundrelapp.

ola normann
03/06/12, 21:13
Lenge siden du har byttet tenningsdeler?
Hadde lignenes problem selv, men etter bytte av tenningsdeler "murret" den som den skulle (mistenker at det var pluggledningene mine som var problemet, men jeg byttet alt på en gang)

bullxo
03/06/12, 21:48
Har ikke byttet slikt enda... tenker å sjekke den på eu for å finne ut hvor mye som er galt før jeg bruker for mye på den... :) Men hadde vært greit å fått den til å gå pent så man kommer seg på eu... Kjørte varm den på tomgang i dag... og den stoppet.. Skulle prøve å få start ett par -tre timer etterpå.. og den var helt jævli... startet ikke med en gang.. måtte kjøre på starter flere ganger... hostet og harket, var nesten etter så plutselig hørtes det ut som den bakfyrte.. slik flere ganger.. startet til slutt.. gikk ganske greit på lavt turtall, men når jeg gasset på så fusket den litt.. virket ikke som den ville være med opp i turtall.. Var ikke slik da jeg hentet den, men har stått siden november...
må vel prøve ut litt forskjellig.. og se :)

bullxo
16/06/12, 12:35
Fikk seg nye plugger, rotor og fordeler lokk.... Utrolig at jeg i det heletatt kom meg hjem når jeg så hvordan de så ut... rotor var VELDIG slitt... fordelerlokk likeså og veldig møkkete .. Pluggene var kraftig nedsotet, og gnist åpning varierte fra 0,6mm opp til 1,25mm.. Rart den gikk såpass rent når jeg hentet den... Spanderte på nytt luftfilter og bensinfilter i samme slengen... regner med det blir nye plugg ledninger i løpet av kort tid også.. Hvordan kvalitet er det på ledningene fra SCStyling?? Volvo original eller ubrukelig???

EU til uka, så da kommer dommen om det er noe å satse videre på....