PDA

Vis full versjon : Mulig og turbokonvertere B5202S ??



CaRBoNE
02/06/12, 21:26
Bare en liten artig tanke, er dette gjennomførbart? :) hindringer for å få gokjent dette? :) Skulle vel ikke vær noe hinder i bremsene siden de er ventilerte:)

CaRBoNE
02/06/12, 21:27
Tåler motoren dette?

850GLTsilver
02/06/12, 21:42
Skulle gå helt fint det.
MEN man må få ned kompresjonen. Må vel ned mot 8,5:1 for at det skal gå noe særlig bra.

Christian
02/06/12, 22:43
Og såvidt jeg vet finnes det ikke eksosmanifold for 10v og turbo.

mrstfu
02/06/12, 23:31
Christian har et poeng. Ettersom dette ikke finnes, må det spesiallages. Vet ikke om det samme kan sies om råder og stempler, kan hende dette kan hentes fra B5204T om blokka er lik. Uansett, folk har vel prøvd dette før med B5252S, og funnet ut at det er lang billigere og mer driftssikkert å kjøpe en turbomotor. Kan ikke stile med konkrete eksempler, men som Silver sier, kompresjonen må kraftig ned. Utover det er det jo begrenset hva en 10ventiler klarer i forbindelse med luftstrømmer. Er vel en grunn til at de fleste turbokonverteringer som blir gjort på rødblokkene, er på 16ventilere.

Dan Bay-Johansen
03/06/12, 00:03
Den siste setninga der kjøper jeg ikke, blitt mye 16v de siste årene, men å si at 8v turbo rødblokk funker dårlig er hvertfall ikke riktig !

On topic, iom at det er litt klein deletilgang ville jeg gått for motorswap. Om ikke dette er noe du bare må prøve... Sannsynligvis det mest økonomiske hvertfall :-)

R.G
03/06/12, 08:48
tja, b6254 tåler da ettermontering av turbo. tåler ett trykk på 0,7 bar på org motor med org innmat (stempler og råder), di fleste motorer tåler ettermontering så lenge blandingssforhold som er meget viktig blir holdt riktig.

en god gammel rødblokk med høykomp og tynne råder tåler turbokonvertering så lenge motoren får rett bensin/luft/tenning og puster skikkelig uten mottrykk på eksos (noe som kan drepe råder i di fleste tilfeller).

mrstfu
07/06/12, 09:07
Den siste setninga der kjøper jeg ikke, blitt mye 16v de siste årene, men å si at 8v turbo rødblokk funker dårlig er hvertfall ikke riktig !

On topic, iom at det er litt klein deletilgang ville jeg gått for motorswap. Om ikke dette er noe du bare må prøve... Sannsynligvis det mest økonomiske hvertfall :-)

Bøyer meg i støvet, er som kjent ikke veldig dreven på rødblokkene, uten om det eg får med meg i svingene her på forumet.:-)

Morgis
07/06/12, 10:49
Siemens-fenix motorstyring som sliter nok med sitt, blir neppe bra med en turbo på toppen.
Må nok ha en 20ventilert bosch-styrt motor for å få dette til å bli ok.
Men selv da, så må nok boschen mappes for å kunne fungere med overtrykk fremfor undertrykk