PDA

Vis full versjon : Forbedringspotensiale for lett justert B230FK



Christian
02/06/12, 17:18
Lager denne tråden her, da det egentlig ikke er så avansert..

Reservebilen (1996 945) har en lett justert B230FK under panseret.
Dagens oppsett er som følger:
- Juksechip fra Emilhetty i bensinhjerne.
- Hjemmelaget 3" eksos, kun en liten demper bakerst.
- Lader ca. 1.1bar (sliter litt med ladetrykket forsåvidt).
- Åpent filter (uten skjold, suger masse varmluft).
- Noen ukjente blå dyser som visstnok skal være fra Cosworth.
- Blenda EGR og fjerna dump.

Går "helt greit", tipper det er et sted mellom 170-200hk i den nå. Men det er akkurat ikke nok.
Hvilken retning er det naturlig å gå, nå? Frister med en enkel T3, men dette er mega-budsjett-racing da bilen egentlig ikke er min. Så det er begrensa hva jeg gidder å koste på. Det skal visst stå en VX3 kam i, men det vet jeg ikke med sikkerhet.

Jeg har vurdert å sjekke kammen, evnt sette inn en V kam jeg har, samt skaffe en ekte chip som passer bedre til oppsettet.

Riviera
02/06/12, 22:49
Du bør vurdere å gå for større turbo en 13c som FK har. For min egen del kjøpte jeg Turbonetics T3 turbo :)

Batland
03/06/12, 00:06
Lager denne tråden her, da det egentlig ikke er så avansert..

Reservebilen (1996 945) har en lett justert B230FK under panseret.
Dagens oppsett er som følger:
- Juksechip fra Emilhetty i bensinhjerne.
- Hjemmelaget 3" eksos, kun en liten demper bakerst.
- Lader ca. 1.1bar (sliter litt med ladetrykket forsåvidt).
- Åpent filter (uten skjold, suger masse varmluft).
- Noen ukjente blå dyser som visstnok skal være fra Cosworth.
- Blenda EGR og fjerna dump.

Går "helt greit", tipper det er et sted mellom 170-200hk i den nå. Men det er akkurat ikke nok.
Hvilken retning er det naturlig å gå, nå? Frister med en enkel T3, men dette er mega-budsjett-racing da bilen egentlig ikke er min. Så det er begrensa hva jeg gidder å koste på. Det skal visst stå en VX3 kam i, men det vet jeg ikke med sikkerhet.

Jeg har vurdert å sjekke kammen, evnt sette inn en V kam jeg har, samt skaffe en ekte chip som passer bedre til oppsettet.
Holder meg vanligvis unna disse chipgreiene da de fleste har mer sans for, og mer erfaring med dette enn jeg, men får gjøre ett unntak.

Å bytte til originale Cosworth dyser er en dårlig løsning som virker mot sin hensikt.
I stedet for disse burde du hatt Cosworth turbo og helst oppgradert med A/R 0,63 turbinhus.
Når det gjelder kam mener jeg at det er A eller V-kam som gjelder som billig steg 2 trimming.
(Steg 1 er T-kam, originalturbo og Chip.)

Batland
03/06/12, 00:09
Du bør vurdere å gå for større turbo en 13c som FK har. For min egen del kjøpte jeg Turbonetics T3 turbo :)
Ja, hvordan gikk det der?