PDA

Vis full versjon : Motorservice erfordras kommer under aks



Volvo Roger
01/06/12, 07:24
Har en 2004 mod s60 D5 som kommer med mlden motorservice erfordras når bilen har belastning og spes ved kickdown.Bilen går og i en form for sikkerhets modus og kommer ikke i over 2500 o/min . Hadde problemet en og annen gang før men skjer nå oftere og oftere og spes før bilen har komt opp midten på temp måler .Før det må eg passe høyre foten for at han ikke skal få feil mlden og gå i safe mode ...

Noen som har vært borti dette som kan ha en formening om ka dette kan være ???

Vatnehol
01/06/12, 11:51
få lest av feilkoder.

Volvo Roger
01/06/12, 13:51
E gjort og finner ingen feilkoder!!!

Vatnehol
01/06/12, 21:14
med hva har du lest av koder? volvo er ganske sær på feilkode avlesning når det gjelder universal lesere å slikt. anbefaler www.bsr-tuning.no sin feilkode leser eller vida med dice, da får du ut rette koder.
når bilen havner i nødmodus så er der feilkoder som har sendt bilen dit.

Belia
01/06/12, 21:29
Er bsr-leser for feilkoder generelt å anbefale til Volvo?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Vatnehol
01/06/12, 22:20
nå kan jeg ikke uttale meg på den nyeste, men jeg har forrige gen av bsr sin feilkodeleser og den tar kun volvo, og gir opp kun volvo koder og er spot on.

jansen00788
09/06/12, 20:24
fekk sjøl denna meldinga på min 2006 modell s60.. hadde den inn og leste av feilkoden hos ein MECA verkstad, dei sa da enten va hjernen på bilen, eller atmosfæretrykkmålaren som måtte byttast :)

bytta atmosfæretrykkmålaren, men ingen respons.. hadde den då inn t ein volvo autorisert verkstad som konstaterte at hjernen måtte byttast.
10000,- ferdig programmert + arbeid :)

Øenracing
10/06/12, 08:44
Hei, Har hatt samme problemet med min 05 modell s60, bare manuell.
Du får ikke utlevert noen feilkode direkte, men om du går inn på "historikken" på feilkodeleseren ( historikken på bilen altså ) så ligger feilmeldingen der, og jeg vil med neste garantere at det er samme problemet som jeg har hatt, altså Selonide boost valven din som tuller seg, har lest meg frem på diverse enegelske forum, om det samme problemet, og det er vist en gjenganger hos volvos s60,v70 osv.
Ventilen ligger fast montert på siden av luftfilter boksen din, og har tre uttak, med vacumslanger som går til wastegate osv. Koster 2500,- hos mekkonomen, men du du får den brukt fra sverige for et par hundrelapper ( verdt og prøve ).

Edite :

Når dette skjer, at bilen går i såkalt "limp" mode, er det bare og kjøre inntil et sted, og slå av og på bilen, så resetter feilen seg, og du kan kjøre videre som normalt, da forusett at du gjerne ikke må belaste motoren så mye at det skjer igjen ( utrolig irriterende om det skjer i påkjøringsfelt på motorvei osv, og du skal nå en "luke".

MadAss
14/06/12, 16:43
Ventilen du referer til, styrer vakum til motorfestene. Ventilen som styrer turbotrykket/wastegate sitter skrudd i blokka bak turboslangen som går til innsuget.


Hei, Har hatt samme problemet med min 05 modell s60, bare manuell.
Du får ikke utlevert noen feilkode direkte, men om du går inn på "historikken" på feilkodeleseren ( historikken på bilen altså ) så ligger feilmeldingen der, og jeg vil med neste garantere at det er samme problemet som jeg har hatt, altså Selonide boost valven din som tuller seg, har lest meg frem på diverse enegelske forum, om det samme problemet, og det er vist en gjenganger hos volvos s60,v70 osv.
Ventilen ligger fast montert på siden av luftfilter boksen din, og har tre uttak, med vacumslanger som går til wastegate osv. Koster 2500,- hos mekkonomen, men du du får den brukt fra sverige for et par hundrelapper ( verdt og prøve ).



Edite :

Når dette skjer, at bilen går i såkalt "limp" mode, er det bare og kjøre inntil et sted, og slå av og på bilen, så resetter feilen seg, og du kan kjøre videre som normalt, da forusett at du gjerne ikke må belaste motoren så mye at det skjer igjen ( utrolig irriterende om det skjer i påkjøringsfelt på motorvei osv, og du skal nå en "luke".