PDA

Vis full versjon : Justere spissing etter montering av "kaphelenke quick steer roll correction"



Sebbe
31/05/12, 22:33
jeg monterte de quick steer roll correction spacerene fra kaphelenke forran på 242en min i dag, jeg monterte styrekula i det innerste hullet, for å få veldig kort styring :) men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal justere spissinga nå, før jeg justerte noe så stod hjulene veldig mye utover, så jeg skrudde styrestaget litt inn på begge sider ut ved spindelen, slik at det var sånn cirka rett, men når jeg slapp ned bilen ble hjulene helt skeive igjen, så jeg lurer på om jeg skulle ha justert inne ved tannstanga?

jeg prøvde å kjøre en liten tur, og selv om det var fantastisk med så kort styring, så føltes det ikke helt riktig, det nappa litt i rattet når jeg kjørte over humpler med kun det ene hjulet, det gjorde det ikke før.

og om jeg sender bilen inn til ett verksted for å justere spissinga, vil de kunne justere den riktig nå? og pleier vanlige verksteder å justere cambervinkelen etter noe annet enn det som er orginalt? etter mitt ønske da selfølgelig. har hørt om noen som fikk problemer med at verkstedet ikke ville gjøre det, på grunn av de ville ikke være ansvarlige for dekkslitasje.

850GLTsilver
31/05/12, 22:59
Juster alltid spissinga med hjulene nede, og under normal last.

Ethvert verksted vil kunne gjøre dette så det blir korrekt for deg.

Skulle du komme borti et verksted som bruker det du nevner der som grunn til at de ikke vil gjøre det, er i mine øyne et verksted man styrer unna uansett.

Kohler
05/06/12, 20:28
Spissinga kan du enkelt justere sjøl. Sett bilen på ei grav å så måler du i bakkant midt felgen for så å måle i forkant i samme høyde som du gjorde bak, du finner fort ut hvor mye Toe-in eller Toe out (spissing/ spredning) du har, så justerer du på indre endeleddet mens ytre er montert slik at du får ca 0,5 mm pr side, totalt 1mm spissing, dette vil rette seg mot 0mm når du kjører og får motstand på dekkene =)

Et tips er å rette opp dekkene så rett som mulig før du begynner å så røsker du ut nøkkelen slik at du får rattlåsen inn når rattet er i rett posisjon =) Håper du skjønte hva jeg mente