PDA

Vis full versjon : Lydsignal til basskasse i 04 v70?



Christian85
30/05/12, 21:21
Hvor lønner det seg å hente signal til basskasse i v70?
vurderte å hente fra høytalern helt bakerst med linjesignal adapter, men er ikke det en diskant?
bør vel ha fulltone signal...?

Andre forslag?

FroBe
31/05/12, 16:55
Kablene fører fulltonesignal, delefilteret (kondensator+spole 6dB) sitter i diskantmodulen.

Jeg har ikke sjekket dette selv, men har hørt at det ligger en ferdig plugg med strøm og høyttalersignal i reservehjulsbrønnen.
Mer informasjon i denne (http://forum.vccn.no/showthread.php?40470-Er-dette-pluggen-for-original-basl%C3%A5da) tråden.

Christian85
31/05/12, 18:58
Ok :) Kan jeg da bare stjele signal derfra med strømtyver på ledningene og diskanten være uberørt av inngripen?

*ut å sjekke hjulbrønn*

FroBe
31/05/12, 19:24
Strømtyver eller finne en passende ISO-adapter fra Biltema som Cortinaterje anbefalte i den andre tråden.
Jeg har selv tenkt å gjøre det samme, men har ikke prioritert dette ennå.

Christian85
31/05/12, 21:12
Jeg har ikke opplagt original kabel til sub i bilen :( så det blir etpar strømtyver :D
så må legge opp selv, men heldigvis kan jeg bare kable internt i bagasjerommet siden batteriet er der :)

men på pluggen som er midt på helt bakerst i bagasjerommet er det en blå ledning som bare henger på utsida,
har den ramlet ut fra kontakten, eller er den til f.eks remote? remote pleier jo å være blå minns jeg..

todleif
31/05/12, 21:53
Kvifor ikkje hente signalet ifra spiller?

locked
31/05/12, 22:25
Gløym straumtjuvar, sleke skulle vore forbudt å selge og montere.

Klipp heller ledninga og lodd på kabel og ha krympestrømpe på. Evt. klipp den og sett kabelsko på sånn at du kan putte to ledninga i den eine kabelskoen...

Christian85
01/06/12, 14:54
Strømtjuver fungerer greit så lenge det ikke er mye strøm som skal igjennom, og særdeles lite av det i høytalerkabler.
Men kan hende det blir klipping av kabel og klips wago istedenfor... Er jo godkjent for 16A i hus, så høytalersignal burde gå fint :)