PDA

Vis full versjon : Pulverlakk som flasser?



hgnubel
30/05/12, 19:49
Er det normalt at pulverlakk flasser noe helt enormt hvis det først går hull på den et sted, eller er de store flakene jeg kan dra av bare et tegn på dårlig grunnarbeid?

Hvis det er normalt bør jeg gjerne fjerne alt?

Hadde tenkt å bare ta det som løsnet lett, men så gjorde jeg det, slipte ned kantene, og da jeg vasket vekk slipestøvet løsnet flere store flak.. :mad:

Dette er motorbeskyttelsesgitteret til 850/x70 det er snakk om, ble levert forzinket og jeg fikk det pulverlakkert for noen år og km siden.

hgnubel
31/05/12, 19:28
Er det normalt at pulverlakk flasser noe helt enormt hvis det først går hull på den et sted, eller er de store flakene jeg kan dra av bare et tegn på dårlig grunnarbeid?

Hvis det er normalt bør jeg gjerne fjerne alt?

Hadde tenkt å bare ta det som løsnet lett, men så gjorde jeg det, slipte ned kantene, og da jeg vasket vekk slipestøvet løsnet flere store flak.. :mad:

Dette er motorbeskyttelsesgitteret til 850/x70 det er snakk om, ble levert forzinket og jeg fikk det pulverlakkert for noen år og km siden.

Kjørte en ny runde i dag, pirket løs alt som ikke satt skikkelig fast med stålbørste og syl(!), slipte ned kantene og vasket bort pussestøvet... og der løsner flere flak.

Nå sliper jeg hele driten ned til stålet, så kan det @#! gitteret ligge der og tenke over hva det har gjort! :p

850GLTsilver
01/06/12, 09:10
Pulverlakk krever klinisk rent metall for å bli sittende.
Og her slurves det utrolig nok så det holder hos produsentene av slike pulverlakkerte deler.
Holder gjerne greit i fem til ti år, men så kommer det.
Og løsner det først, så går det gjerne hele flak ja. Er slik at når første sprekk/flik har løsnet, så er det nesten så det "eksploderer" Fukt kommer til og aksellererer prosessen.
Se bare på hengerfestene som Volvo leverte til 850.
Sitter igjen flak der lakken ellers henger sammen og holdes på plass av at festet er skrudd mot deler av bilen.