PDA

Vis full versjon : Tyding av resultat etter sylinderlekkasjemåling?



Deluxio
29/05/12, 23:15
God kveld folkens!
Var ute og kjørte for nåken daga siden, da plutselig radiatoren hoppa ned fra feste og endte opp med å sperra for vifto slik at den ikkje gjekk rundt. Det resulterte i at bilen kokte ganske lenge, så eg frykta at toppakningen hadde tatt skade.

I dag fekk eg tatt ein sylinderlekkasjemåling for dåke som veit ka det er (nåke eg ikkje gjorde :) )
For dåke andre, så lime eg inn forklaringen til Øygard ;)

Stempelet i den sylindaren du skal måla står i øvre dødpunkt, med både innsugs og eksosventilane stengt. Det vil sei at det skal vera heilt tett. So skrur du ut pluggen, skrur inn ein slange i staden for, som kjem frå ein liten boks med ein målar på og so går det ein slange frå den til kompressoren. Då blir det trykk inn i sylindaren og du kan sjå på målaren kor stor lekkasje det er i prosent. Som sagt skal det ikkje vera meir enn 20%. Viss det då er lekkasje, kan me, sånn som dei seier her finna ut hen det ikkje tettar. Viss du høyrer ein suselyd i eksosrøret er det eksosventilane som ikkje tettar, viss du høyrer ein suselyd i luftfilterbosen er det innsugsventilen som ikkje tettar, iss det boblar i kjølevatnet er det nok toppen eller toppakningen eller toppen, viss deu høyrer det i oljepåfyllingslokket er det toppakningen eller lekkasje rundt stempelet. Det finn me ut med å fylla litt olje i sylindaren, då blir det tett rundt stempelet so viss lekkasen ikkje forsvinn då er det sannsynlegvis toppen eller toppakningen. Det hender og at trykket går til sylindaren attmed, derfor skrur me alltid ut alle pluggane for å høyra om det kjem sånn suselyd i dei andre sylindrane. Trykket kan jo gå rett ut i lufta og viss det er toppen eller toppakningen.

Resultatene på dei forskjellige stemplene ble:

Stempel 1: 15%
Stempel 2: 15%
Stempel 3: 30%
Stempel 4: 30%

Som dere ser så er stempel 3 og 4 for høye. Etter å ha fyllt olje i disse, og målt på nytt, kom resultatet på begge dei to ner til 15%.

Er det nåken som kan fortella om det er noe gale etter disse resultatene? :) Såvidt eg skjønner skal jo toppakingen vera hel då? og om det har nåke betydning at stempel 3 og 4 var for høye før stemplene fikk tilført olje?

Setter pris på alle svar :D

kermitt
30/05/12, 00:07
Da er det sikkert greit :p Du merker det relativt fort om det lekker forbi stempelringene.

Øygard
30/05/12, 07:29
Som det står her var det 15% lekkasje på nr 1 og 2 og 30-35 på 3 og 4. På ein og 2 var det kun i oljepåfylingslokket det vart lyd, so mest sannsynleg var den lekkasjen rundt stempelfjørene, men det vil jo aldri bli heilt tett der og det er greit so lenge det ikkje er meir enn 20%. So fylte me litt olje i dei sylindrane som de var 30 % lekkasje i for å tetta rundt stempelfjørene, då vart det kun 15 dar og, og me høyrte berre suselyd i oljelokket då og. So er det nåken som har ei meining om hen dei resterande 15 % lekkasje på sylinder 3 og 4 er?

850GLTsilver
30/05/12, 11:07
For meg er dette en motor som trenger en "lett overhaling".

Dersom du må ha hjelp av olje til å holde tett i sylinderne så de kommer under "grenseverdien", så vil det nok være såpass klaring at det vil lønne seg å få honet, evt. borret opp de sylinderne og tilpasset nye stempler og ringer.

Resten av lekkasjene er nok via ventilene. Når toppen likevel er av for honing av sylinder 3 og 4 (samt 1 og 2) så er det en relativt liten og enkel jobb å slipe over ventilene også. Rask inspeksjon vil avsløre om noen ventiler/ventilseter er brent. Disse bør i så fall skiftes ut. Forøvrig så vil det være å lete frem den gode gamle ventilslipepastaen, og pinnen med sugekoppen og ta seg noen få timer til man har fått en jevn og fin overflate på såvel ventil som på ventilsete.

Men dette er hva jeg ville gjort med saken.
Nå skal det innrømmes at jeg tenderer til å lage masse ekstra arbeide for meg selv, som mange andre ikke ville gjort, men her er da en slik sak. :rolleyes:

Øygard
30/05/12, 16:33
Når eg tenker etter var det litt susing i luftfilterboksen på ein eller to av sylindrane, trur eg, men det var ikkje mykje. Det å hona sylindrane og greier er no ein del arbeid, so eg syns det er rart viss det er nødvendig, han er jo ikkje gått 300000 km enno. Me tok jo testen for å finna ut om toppen eller toppakningen hadde tatt skade når han gjekk seg varm, men me fant ingen ting som tyda på det. Ingen bobling i kjølevatnet eller nåke sånt. So den sylinderlekkasjen som var har nok ikkje nåke med at han gjekk seg varm å gjera.

Deluxio
30/05/12, 21:29
Berre slå meg til ro med at motoren ikkje tok skade då :) og eventuelt ta ein overhaling om bilen blir parkert gjennom vinteren ;)

Øygard
31/05/12, 21:40
Me får satsa på at det gjekk bra ja, kan jo ikkje vera 100%sikker men ikkje longt i frå. Det vil no visa seg etter kvart VISS han har tatt skade. men det trur eg ikkje han har:)

Øygard
12/06/12, 19:57
Det virkar jo som det er 15% lekkasje forbi stempelfjørene på kvar sylindar, dvs lekasjen gjekk frå 30 til 15 når me fylte olje i sylindar 3 og 4. Kanskje han hadde gått frå 15 til 0 på sylindar 1 og 2 viss me hadde fylt olje i dei. Det vil sei 15 % lekkasje forbi stempelfjørene på kvar sylindar. I so fall kan det henda at dei resterande 15% på sylindar 3 og 4 er lekkasje mellom dei to sylindrane, det vil sei at det er lekkasje i toppakningen eller ei sprikka i toppen mellom sylindar 3 og 4.

Kva trur ekspertane om det?
Er det ein mulighet for at det er sånn det er? Då slepp du jo å overhala motoren. Berre skifta toppakning og evt topp so er alt vel og bra.
Detta er berre nåke eg har spekulert litt på dei siste dagane. Kva meinar ekspertane?:)

gull pilen
12/06/12, 21:06
ta en ordentlig kompresjons test med måler på så det blir gjort helt nøyaktig hvis du er usikker... mest sansynlig er alt ok da de tåler mer enn litt koking...

Øygard
14/06/12, 00:09
Alt er vel ikkje OK viss det er 15% på to og 30% på dei to andre? Men kva som ikkje er ok veit eg ikkje. Viss bilen fungerar som han skal ville eg berre latt det vera:)

Ola Moen
14/06/12, 02:34
Du kan ha opptil 35% sylinderlekkasje før du merker no effekttap. Så bare kjør med det som det er.
Det at det lekker mer på de to bakre sylindrene ligger i stempelfjærer. De to bakre sylindrene går alltid varmere enn de to fremre. nr 3 er som kjent den som går aller varmest. Fjærene blir slappere og slipper igjennom 15% mer. Det virker for meg som det er lekkasje ut igjennom ventiler på alle, mens de to bakre har slappe stempelringer i tillegg. Orginaltopper med orginalseter, setevinkler osv holder ikke veldig tett. Men tenk ikke på det før du passerer 35% lekkasje.
Én takt går så kjapt at det rekker ikke å lekke noe særlig der uansett. Skal en ha det helt 95% tett, så bør en skifte alt av ringer, slipe ventiler, og Mirafrese setene. De toppene jeg har hatt til ventiljobber hos SWR, har hatt skjeve seter fra fabrikk.. alle som en. :)
Ang koking, så tåler rødblokka veldig mye. Jeg har da kjørt de siste 3 milene fra Drammen og hjem i fullt "gi-faen-humør" med sprekt radiatorslange. Litt tenningsbank ble det jo, men topp og blokk fungerte like fint etterpå. Samme med en herjebil jeg hadde for mange år siden. Den gikk mangfoldige runder uten kjølevann. Den holdt den også. :) De er ikke akkurat skjøre som porselen ;)

gull pilen
14/06/12, 10:09
Alt er vel ikkje OK viss det er 15% på to og 30% på dei to andre? Men kva som ikkje er ok veit eg ikkje. Viss bilen fungerar som han skal ville eg berre latt det vera:)

tar man komp test får man sjekket om det er likt trykk i alle silyndrene under komprimering, dette sier og noe om tilstanden på motoren....