PDA

Vis full versjon : Hvilken chip/tuning bør man velge?



Christian85
28/05/12, 22:02
Har en V70 2004 2,4D med 130 hk.
Men vil ha litt mer power, og lurer på hvilken chip/omprogramering som er best?
Erfaringer positive og negative mottas med takk :)

iPaal
28/05/12, 22:12
Kjørt på BSR sin en liten stund og er meget fornøyd med den. BSR har veldig peiling på hva de driver med. Rica er også et godt alternativ, men de har jeg ingen erfaringer med.

Christian85
28/05/12, 22:41
Ok, PPC omprogrammering med andre ord? Går forbruket ned? Er bilen blitt mer tungstartet? mange dieselbiler blir det av enkelte trimmings moduler, er de jeg vil kartlegge og styre laaaangt unna :D

tek
29/05/12, 14:32
Kjører med BSR programvare på en 2007 V70 2.4D, bare positivt å si om det.
Forbrukte gikk en del ned å bilen er ikke til å kjenne igjenn effektmessig.
Har kjørt med det siden juli i fjor å det har ikke vært noe tull med bilen.

Steen
30/05/12, 14:37
Har kjørt med BSR i snart 1 år nå, har ikke noe å klage på der :)

Christian85
30/05/12, 14:52
Er rimelig sikker på at det blir BSR skjønner jeg :)

tigergutt89
30/05/12, 21:14
jeg kjører på rica, å det er bare positivt, enkelt å legge inn på dataen og programere på bilen :) har gått i fra 126 til 185, det er helt ubeskrivelig, forbruket styrer du med høyre foten ;)

og når du ringer autopower.no som selger rica så møter du bare hyggelige folk som kan det de driver med, + lover og regler i alle rettninger.
anbefaler rica på det sterkeste :)

Mr. RAH
31/05/12, 08:18
Kjørte BSR sin tuningpakke på min V70 D 126Hk/300nm --> 185hk/400nm kjørte vel i litt over ett år med dette, fungerte greit motormessig, hadde litt tull med clutchsluring. forbruket lå på ca 0.62 pr.mil det var vel uansett hvordan jeg kjørte. Forbruket lå på det samme uten så ca. uten chip. mens min fars bil med samme motor lå på 0.55-0.57 pr. mil, så forbruk er vel mest på kjøre stil tenker jeg, D3'en min bruker mer ligger på 0.62 til 0.68 med automat.

Var også i kontakt med Autopower når jeg skulle kjøpe chip til min men siden jeg bodde så nærmt BSR forhandler i Bergen så ble det BSR. Autopower fikk jeg intrykk av at dette er folk som har litt peiling ivertfall, hyggelige og gir mye fin info som andre ikke ville dele ang. chipping av min bil.... Hadde sikkert prøvd RICA viss jeg skulle chippe i dag, da denne etter hva jeg forstår kan brukes på flere biler, BSR sin PPC ''gifter'' seg med bilen din og fungerer kun til den bilen den er først installert i.

Men jeg kan ivertfall anbefalle BSR sin siden programering osv fungerte feilfritt.

tigergutt89
31/05/12, 18:06
min v70 2,4 ligger på 0,72 på mila, etter at jeg har trimmet den :P som mr.RAH sier har det mye med kjøre stilen å gjøre :)
også må du ikke glemme at rica sin kan man slette feilkoder med :) ikke bare i din volvo men naboens/vennens ol :D

mister j
01/06/12, 08:52
Rica sin isoftloader, kan brukes til flere biler ja, men man må kjøpe en SW til hver enkel bil. SW "gifter" seg også her med bilen din ;)

Christian85
01/06/12, 14:59
Noen som har testet ProMotech sitt utstyr? virker tilsynelatende seriøse på nettsiden ihvertfall :) promotech.se

tigergutt89
01/06/12, 22:55
med promotech sitt utstyr så må man tilføye et produkt i bilen, da er det MYE lettere å bli tatt for trimming....