PDA

Vis full versjon : Orginal luftfilterboks, ulempe ved trimming?



Christer9førr
28/05/12, 17:51
Hei,

Lurer enkelt og greit på om orginal luftfilterboks på en fk med 0,8bar og ecomax vil gi dårligere effekt enn ved feks å montere bsr filter med skjold?

Er ikke ute etter lyden fra resirk eller mer støy, da det er en familiebil men om den har noe å si effektmessig?

Takker for svar :)

Jonas Soldal
28/05/12, 18:00
så lenge filteret er fritt for skitt å smuss har du ganske så bra flow. Men du får jo innsatsfilter fra feks. KN som gir bedre flow uten bytte ev filterboks :)

Christer9førr
28/05/12, 18:03
Har vært borti sånne filtre :) men er det godt nok? For det virker som fk'en får lite luft, syntes den puster og peser veldig :p

Jonas Soldal
29/05/12, 06:10
Peser litt ved oppskrudd ladetrykk ja. men slike innsatsfilter skal hvertfall være bra ;)

Christer9førr
29/05/12, 10:15
Da får jeg slenge inn et nytt filter og håpe det blir bedre :)

850GLTsilver
29/05/12, 11:54
Originale filterboksen har vel vist seg å ha bedre airflow enn en del av disse sportsfilterne.
Og med KN-innsats, så får man åpna enda litt til.

enursen
30/05/12, 20:23
http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q&feature=plcp

siggen
01/06/12, 14:56
får jo bedre effekt med powerfilter fra bsr med varmeskjold.. se på racing/driftebiler, alle har jo powerfilter.. :)

Audun
01/06/12, 15:18
får jo bedre effekt med powerfilter fra bsr med varmeskjold.. se på racing/driftebiler, alle har jo powerfilter.. :)

ja bare se på alle som trimmer moped å, alle har jo powerfilter :D

850GLTsilver
01/06/12, 15:24
får jo bedre effekt med powerfilter fra bsr med varmeskjold.. se på racing/driftebiler, alle har jo powerfilter.. :)

Sjekk gjerne resten av konfigurasjonen også.
Kan tenkes at det er noe å finne der?
Og ser du på linken under her, så finner vel også du ut at det ikke er noen effekt å hente, eller tolker du resultatet på annen måte?

Christer9førr
01/06/12, 17:37
Jeg ville jo trodd at et åpent filter har bedre flow da filteret ikke blir lukket inni en boks.

Men på den andre siden er det jo større sjangs å suge inn varmluft, men derfor får man jo kjøpt bsr kit'et med varmeskjoldet. Er veldig i tvil om jeg skal ha meg et bsr filterkitt eller ikke. Nesten verdt å prøve, tenker jeg.

Ola Moen
01/06/12, 18:03
Orginal boks flower godt til en chippa FK:) Regn ut arealet på endel filtre. Da finner du ut at mange av de har mindre areal enn det orginale innsatsfilteret.

850GLTsilver
01/06/12, 18:04
Jeg ville jo trodd at et åpent filter har bedre flow da filteret ikke blir lukket inni en boks.

Men på den andre siden er det jo større sjangs å suge inn varmluft, men derfor får man jo kjøpt bsr kit'et med varmeskjoldet. Er veldig i tvil om jeg skal ha meg et bsr filterkitt eller ikke. Nesten verdt å prøve, tenker jeg.


Det er derfor disse gutta selger så mange av disse filterne.

Og med mindre du virkelig vil kaste penger ut av vinduet, så er det å kjøpe hele kittet og montere det ja.

Beklager at jeg er så lite positiv til slike "slangeoljeprodukter". Total overflate på filteret i originaltapning er som regel svært så romslig beregnet. Særlig på våre Volvoer vil jeg tørre å si.
Har ikke testet selv, men jeg regner nesten med at om du "ruller ut" et slike konisk filter, så vil du oppdage at arealet faktisk er mindre på disse kontra de originale filterne. Og hvor er gevinsten blitt av da tror du?

Christer9førr
01/06/12, 18:23
Godt sagt!

Må si meg overbevist 850GLTsilver :) skal inrømme at den tanken ikke har slått meg, ang arealet på filteret :p men da kan jeg endelig slå meg til ro med at det ikke blir no åpent filter og overdrevent "pysj pysj" lyd fra familiebilen :D