PDA

Vis full versjon : Ettermontere RTI



A.Teserud
19/04/10, 19:26
Hei, lurer på om det er noen som vet om det går ann og ettermontere RTI i v70? ser på blocket att de selger en del løse skjermer og styrebokser. er det bare og trekke kabler og sette inn skjermen i dashbordet, og styreboksen bak, eller er det mer hokus pokus? har en hu-803 som sitter orginalt der.

Per-erik
19/04/10, 20:38
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/vccsMawebTransform.asp?type=html&uid=17a8205b-ad5b-41f3-9444-c1e46516701b&culturecode=sv-SE

A.Teserud
19/04/10, 21:17
takk for det! virker ikke umulig det der..

mister j
19/04/10, 21:36
Tror jeg ville ha sjekket prisen på SW før du begynner å kjøpe inn utstyr :eek:
Tror den er dyr...
Og RTI'en til volvo er ikke den beste navigasjonen i verden...
Hadde ikke jeg hatt den orginalt, ville jeg nok heller ha kjøpt en skjerm som passer på orginal plass, og en navigasjon beregnet på ekstern skjerm...

A.Teserud
20/04/10, 10:30
men funnet en som selger ombygde rti skjermer som man kobler bare på vanlig strøm og scart tilkobling (rød,hvit,gul) så tenkte skulle kjøpe en sånn av han. montere dvd(ps3) bak i bilen. men fortsatt usikker på åssen jeg skal få til lyden.

mister j
20/04/10, 17:42
men funnet en som selger ombygde rti skjermer som man kobler bare på vanlig strøm og scart tilkobling (rød,hvit,gul) så tenkte skulle kjøpe en sånn av han. montere dvd(ps3) bak i bilen. men fortsatt usikker på åssen jeg skal få til lyden.

Lyden er ingen problem. Kan kjøpe en iMIV, men det holder med denne:http://volvoaux.zzl.org/index.php?id=5.

Og mye billigere :)

A.Teserud
20/04/10, 18:44
da for jeg bare handle da;)

mister j
20/04/10, 19:00
da for jeg bare handle da;)

Ja ikke sant, løp og kjøp...
Den får mye skryt på svenske forumer,da kan du også tilkoble ipod vet du ;)
Men kan bare brukes om du ikke har cd-veksler bak. OBS-OBS

Brynjar
20/04/10, 21:30
Jeg satte selv inn RTi i min S60.. Der lå da kabling klart så det var en ganske enkel operasjon.. Måtte sette inn GPS antennen, knapper på rattet og noen andre småting..

SW betalte jeg ikke noe for på Bilia, av en eller annen grunn. De la inn det samtidig som jeg hadde bilen på service..

A.Teserud
20/04/10, 22:37
så det var ikke mye hokus pokus? har du noen tips og triks eller?:D noen man må være obs på. den knappen til styring av navigasjon bak på rattet. måtte du skjære ut til den? ligger det kabler til tlf der å også eller? jeg har høytaler i nakkestøtteten. for har sittet nokia tlf holder der.

Brynjar
22/04/10, 21:51
Ikke annet enn å følge bruksanvisningen for ettermontering... Ved første øyekast ser det ut som ekstremt mange sider og masse masse, men når man kommer igang går det fort unna. Litt "spesial" utstyr som liste "bone tool"(blast liste fjerner som ikke riper interiør) er svært kjekt... Bak rattet må du kutte ja, for å få plass til knappene - også en veldig uproblematisk sak så lenge man er nøye..

Det første du uansett bør sjekke er at alt ligger klart av kabling.. Har du ikke det, så ville ikke jeg startet på prosjektet..

aarnes
17/04/11, 11:26
åpner denne tråden igjen..

HAr et komplett RTI system på hånd, ink kabler.

Vurderer å kjøpe, for å montere.
Hvordan ser man om kabler er lagt opp på forhånd?

Sollien
17/04/11, 21:00
åpner denne tråden igjen..

HAr et komplett RTI system på hånd, ink kabler.

Vurderer å kjøpe, for å montere.
Hvordan ser man om kabler er lagt opp på forhånd?

Vet at på min er det kabel som går inn på cd-changer på hu-603en har du den liggende bakom spilleren din? Å så må det vel ligge noen kabler v venstre bakskjerm, en av dem skal vær ganske lik den bak på spilleren bare flere stikk.... fort gjort å sjekke bak hvertfall har du de ligger vel resten der det skal vær og:P