PDA

Vis full versjon : b230ft går på 3sylindere? går på alle 4 igjen:)



kompi
25/05/12, 22:43
hei, tok jomfru turen nå istad etter at jeg hadde bytta motor ifra en b230f til en b230ft. er snakk om en 240.
det gikk jo egentlig greit det, lader fint, temperatur fint, oljetrykk fint, men det går som en dass.
går på 3sylindere å når det er en liten helling oppover så greier den nesten ikke, må gire ned.
grunnen til at jeg bytta er fordi jeg ville ha noe som er sterkere, men kan vist bytte tilbake når det går sånn.
når jeg kjører så kjennes det ut som at jeg har altfor høyt gir til lavt turtall, uansett gir eller turtall.


noen ideer?

MvH kompi

Sondre93
26/05/12, 09:49
Er vell bare til å sjekke om den går på 3sylindere det vell? Napp en og en ledning til dysene og hør etter forskjell på motoren. Fort gjort og få dårlig kontakt en plass når du har lodda inn formotsanderen:) Visst det ikkje er noken forskjell der, napper du pluggledningene:)

Sjekk også fargen på pluggene...

har du turbotrykkmåler? Isåfall, får du noe trykk? Kan jo være falsk luft ved en av trykkrøyra eller noe sånt? Sleit en del med det selv etter motorbytte:) Det som skjer da er at LMMen registrerer lufta fra turboen, men at trykket forsvinner ut før det kommer fram til motoren. Da vil bilen få for mykje bensin...

kompi
28/05/12, 20:22
kjørte en tur i dag, etter å ha bytta tempsensor til hjernen å fiksa litt på koblingene til formotstanden.
da fikk jeg feilkodene:
413
212.

hva er dette for noe?

HarryVolvo
28/05/12, 21:08
2-1-2 HO2S signal absent or faulty (HO2S Oxygen Sensor)
4-1-3 EGR temperature sensor signal absent or faulty (NTC)
4-1-3 EGR temperature sensor signal absent or faulty (PTC)

kompi
28/05/12, 22:45
helst på norsk da, egr har jeg ikke så teit at den kommer egentlig
men hva er h02s?

HarryVolvo
28/05/12, 23:20
HO2S=Oxygen Sensor=Lambda sonde...

850GLTsilver
29/05/12, 05:17
helst på norsk da, egr har jeg ikke så teit at den kommer egentlig
men hva er h02s?

Elektronikken din tror du har EGR, regner med at du kun har nappa ut hele greia?
Om du ikke har kasta den tempføleren, så kan du jo koble den inn igjen.

Batland
29/05/12, 11:35
hei, tok jomfru turen nå istad etter at jeg hadde bytta motor ifra en b230f til en b230ft. er snakk om en 240.
det gikk jo egentlig greit det, lader fint, temperatur fint, oljetrykk fint, men det går som en dass.
går på 3sylindere å når det er en liten helling oppover så greier den nesten ikke, må gire ned.
grunnen til at jeg bytta er fordi jeg ville ha noe som er sterkere, men kan vist bytte tilbake når det går sånn.
når jeg kjører så kjennes det ut som at jeg har altfor høyt gir til lavt turtall, uansett gir eller turtall.


noen ideer?

MvH kompi
Man bør alltid begynne med en kompresjonstest slik at man VET at det ikke er selve motoren som er defekt.

kompi
05/06/12, 21:42
når går den på alle 4igjen:)
feilen var et den ene ledningen til dysa hadde løsne.

takker for alle svar